Jõukam tarbija kosutab Kaubamaja käivet

Tallinna Kaubamaja Grupi kolmanda kvartali käive kasvas tänu kaubanduspindade laienemisele ning tarbijate ostujõu paranemisele aastaga ligi 7%.

„Tarbijate reaalne ostujõud on tänu palkade kasvule ja olematule inflatsioonile vähehaaval suurenenud ning julgust poes käia juurde tulnud,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Usun, et täna on iga kaupmehe suurimaks väljakutseks, kuidas tööjõukulude pideva kasvu tingimustes efektiivsust säilitada. Üheksa kuu vältel toimunud 14%-se tööjõukulude kasvu juures, millest rohkem kui kolmandik on töötajate palgatõus, on meil põhjust grupi 3,1% suurenenud maksueelse kasumiga rahul olla,“ lisas Puusepp.

Ettevõtte konsolideeritud auditeerimata müügitulu ulatus 133,2 miljoni euroni, kasvades võrreldes aasta varasemaga 6,8%. 2014. aasta üheksa kuu müügitulu oli 389,5 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2013. aasta tulemusega 8,0%. Grupi 2014. aasta üheksa  kuu puhaskasum oli 10,3 miljonit eurot. 

Puusepp märkis, et üheksa kuu kokkuvõttes näitasid müügikasvu pea kõik grupi segmendid. Vaid jalatsikaubandussegmendi käive on oluliste kaupluste ümberkorralduste tõttu langenud. „Olukorras, kus Statistikaameti andmetel on nn kaubamajade jaesegmendi kaupluste käive kogu Eestis olnud alates veebruarist languses, tuleb Kaubamaja üheksa kuu 2,5%-list kasvu hinnata väga heaks tulemuseks. Kolmandas kvartalis küll kasvu ei olnud, kuid arvestades nii Tallinnas kui Tartus suvekuudel toimunud tänavaremonditöid, mis muutsid klientide kesklinna pääsemise äärmiselt keeruliseks, oli see ka ootuspärane.“ Puusepa sõnul on kaubamajade segmendi puhul mõningane mõju tulemusele olemas ka ida suunalt tulevate turistide arvu pideval vähenemisel. „Vene kliendid on olnud alati helded ostjad  - nende märkimisväärselt kahanenud arv ei tee meid ülearu murelikuks, kuid rõõmustamiseks ka põhjust pole,“ lisas Puusepp.

Supermarketite turul jätkub Puusepa sõnul tihe konkurents ja võitlus iga ostukorvi eest. „Selveri käibe kasvu veab igapäevane töö kaubavalikuga. Et klientide ootustele paremini vastu tulla oleme uuendanud värskete toidukaupade sortimenti ja suurendatud gurmeetoodete valikut,“ selgitas Puusepp. Grupi ühise püsikliendiprogrammi Partnerkaartide arv oli käesoleva aasta 1. oktoobri seisuga 606 tuhat kasvades aastaga 10,3%, mis Puusepa sõnul näitab eestimaalaste jätkuvat kõrget usaldust lisaks Selverile ka kõikide teiste Tallinna Kaubamaja Grupi jaekaupluste vastu. 

Puusepp märkis, et kolmandas kvartalis toimus grupis kaks sündmust, mille olulisus ja igapäevane mõju on nähtav lähiaastatel. Septembris omandas Topsec Turvateenused OÜ Viking Security AS-is 100%-lise osaluse tugevdades sellega oma turvateenuste valdkonda, mis on viimastel aastatel olnud grupi üks kiiremini kasvavaid ärisuundi. „Tehinguga lisandusid mehitatud- ja videovalveteenuse kõrvale elektrooniliste hoiatus-, valvamis- ja jälgimissüsteemide projekteerimise, paigaldamise ja hooldusega seotud teenused ning võimalus osaleda sertifitseeritud turvahangetel,“ selgitas Puusepp. Teine oluline tulevikku suunatud verstapost oli Puusepa sõnul kaubanduskeskuse ehituse algus Viimsis, kus 2015. aastal on valmimas ka uus Selveri kauplus.

Selveri supermarketite 2014. aasta 9 kuu konsolideeritud müügitulu oli 268,5 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 7,1%. Selveri  9 kuu, puhaskasum oli 3,3 miljonit eurot, III kvartali puhaskasum 3,1 miljonit eurot.

Kaubamajade ärisegmendi 2014. aasta 9 kuu müügitulu oli 64,2 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,5%. Kaubamajade 2014. aasta 9 kuu maksueelne kasum oli 1,9 miljonit eurot, olles aasta tagusest tulemusest parem 19,6%.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2014. aasta 9 kuu müügitulu oli 3,1 miljonit eurot, kasvades 2013. aasta sama perioodiga võrreldes 0,6%. 2014. aasta 9 kuu kahjum oli 0,3 miljonit eurot, mis oli 2013. aasta võrreldava perioodi kahjumist väiksem 0,1 miljoni euro võrra.

Autokaubandussegmendi 2014. aasta 9 kuu müügitulu oli 43,8 miljonit eurot. Müügitulu ületas 29,0% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Esimesel üheksal kuul müüdi kokku 2356 sõidukit, sellest III kvartalis 825 sõidukit. Segmendi 2014. aasta 9 kuu puhaskasum oli 1,1 miljonit eurot ja III kvartali puhaskasum oli 0,9 miljonit eurot. 2014. esimese üheksa kuu maksueelne kasum ulatus 1,6 miljoni euroni, ületades 2013. aasta esimese 9 kuu kasumit 5,5%. 

Jalatsikaubanduse segmendi 2014. aasta 9 kuu müügitulu oli 10,2 miljonit eurot, jäädes alla eelmise aasta sama perioodi müügitulule 0,4 miljoni euroga. Üheksa kuu kahjum oli 1,3 miljonit eurot.

Kinnisvarade ärisegmendi 2014. aasta 9 kuu kontserniväline müügitulu oli 2,5 miljonit eurot, mis on 0,1 miljonit eurot ehk 6,1% enam, kui eelmise aasta samal perioodil. Kinnisvarasegmendi 2014. aasta 9 kuu maksueelseks kasumiks kujunes 4,4 miljonit eurot, mis on 0,2 miljonit eurot ehk 3% enam, kui eelmise majandusaasta samal perioodil.

Tallinna Kaubamaja Gruppi kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Kulinaaria OÜ, Topsec Turvateenused OÜ, Viking Security AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, TKM Auto OÜ, TKM Beauty OÜ, TKM Beauty Eesti OÜ, KIA Auto AS, Viking Motors AS, AS TKM King ja Rävala Parkla AS, Selver Latvia SIA, SIA TKM Latvija, SIA Forum Auto, KIA Auto UAB. Tallinna Kaubamaja Grupi 2013. aasta käive oli 499 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil. 2013. aastal töötas grupi ettevõtetes keskmiselt 3550 inimest.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara