Piimatootjad tulevad turule oma kaubamärgiga “Eesti Piim”

Ajendatuna Venemaa kehtestatud embargost tekkinud raskest situatsioonist kutsuvad piimatootjaid eestimaalasi üles jooma rohkem piima ning toovad   turule uue kaubamärgi “Eesti Piim”.

Eestimaa piimatootjate ühenduse, tulundusühing EPIKO nõukogu esimees Märt Riisenberg sõnas, et tootjad soovivad uue kaubamärgi turule tuues ning rohkemale piima- ja piimatoodete tarbimisele üles kutsudes teadvustada, et tegelikult saab iga ostja kaasa aidata Eesti piimatootmise kestvusele ja võimalusele embargost tingitud tagajärgedega paremini toime tulla. “Igal ostjal on oluline mõju. Kui tarbimine Eesti siseselt kasvab, siis ei lõika ekspordi ärakukkumine meie põllumehi nii valusalt ning nad saavad oma mahtusid kasvatada siinsel turul,” ütles Riisenberg. 

Riisenberg tõi näiteks, et kui iga eestimaalane jooks kasvõi ainult ühe klaasi piima päevas rohkem,  oleks see piimatootjatele suureks abiks – see tähendaks, et Eesti päevasest piimatoodangust tarbitaks siseturul täiendavad 10% ehk ca 200 tonni. See on on võrreldav kogusega, mis eksporditi enne erinevate piimakaupadena  Venemaale.

Riisenberg rõhutab, et tarbimise kasv aitaks leevendada mitte ainult piimatootjate, vaid ka töötlejate olukorda ning säilitaks mõistliku hinnataseme, mis aitab piimatootjatel ja -tööstustel üle elada rasked ajad. “Minu sõnum on täna, et jooge rohkem piima ja tarbige rohkem piimatooteid, kuna see on tervislik ning nii aitate kaasa Eesti piimatootmise tuleviku kindlustamisele,” ütles Riisenberg. “Ärge oodake madalaid hindu, sest tulevikku vaadates kaotavad sellest mitte ainult piimatootjad, vaid paraku ka tarbijad ise,” lisas ta.

Riisenbergi hinnangul oleks farmeritele makstav õiglane toorpiima hind 30 senti kilogrammist ning see aitaks neil keerulise aja üle elada ja tootmise säilitada. Praegu on see tase vaid 18-26 senti kilogrammist, tõi ta näiteks.

Eesti piimatootjaid ühendava EPIKO poolt turule toodud kaubamärk “Eesti Piim” tuleb kauplustesse müügile esialgu kolmeks kuuks. “Eesti Piim” on müügil järk-järgult Selveri, ETK, Rimi, Maxima, Grossi ja Comarketi kauplustes. “Eesti Piima” pakend kaubariiulil on kutseks ja ühtlasi meeldetuletuseks, et igaüks saab kaasa aidata piimatootjate kindlustunde suurendamisele,” ütles Märt Riisenberg.

2008. aastal loodud tulundusühing EPIKO koondab umbes 80 piimatootjat - farmerit ja talunikku. TÜ EPIKO eesmärkideks on eeskätt oma liikmete, kuid ka kõikide piimatootjate majandushuvide esindamine. Oma liikmete tegevust toetatakse ühistegevuse ja teenuste osutamise kaudu. Põhiliseks tegevuseks on tootjatelt toorpiima kokkuostu ja edasimüügi vahendamine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara