Kontrolli, kas sinu e-kauplus on tarbijatele usaldusväärne

E-teenuste pakkujad ning e-poodide kaupmehed saavad palju ära teha, et nad oleksid tarbijatele usaldusväärsed. Vaata, mida soovitab Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda ettevõtjatele ja Swedbanki igapäevapanganduse divisjoni valdkonnajuht Kai Voore tarbijatele.

1. E-poe koduleheküljel peavad olema märgitud kaupmehe olulisemad kontaktandmed (ettevõtte, osaühingu nimi, registrikood, e-meili aadress, kontakttelefon)

2. Pretensioonide ja lisainformatsiooni saamiseks peab e-poe kodulehel olema välja toodud kontakttelefon või e-meili aadress, kuhu tarbija saaks vajadusel pöörduda

3. E-poe veebilehel peab olema selgesõnaliselt välja toodud ostuprotsessi kirjeldus

4. Veebipoe kodulehel peaksid olema välja toodud müügi- ja maksetingimused, tarneaeg, kohaletoimetamise võimalused

5. E-kaupmees peab tellimuse saamise koheselt elektrooniliselt kinnitama

6. E-poe koduleheküljel peab selgelt olema välja toodud iga toote kirjeldus, hind ning foto.

7. Kaupleja peab garanteerima tarbija isikuandmete kaitse

8. E-poe veebilehel peab olema tarbijale selgitatud 14päevase lepingust taganemise õigus ja raha tagastamise tingimused

Lisainfot saab ka tarbijakaitseameti kodulehelt.

Swedbanki igapäevapanganduse divisjoni valdkonnajuht Kai Voore toob välja soovitused tarbijatele, et mida nad peavad internetist sisseoste tehes meeles pidama, et vältida pettuste ohtu.

1. Esmalt tasub kindlaks teha, kes on müüja ja kas ta ka reaalselt kaupa müüb. Selleks saab ühendust võtta kodulehel toodud kontaktandmetel. Kui neid avalikustatud ei ole, on võimalike pretensioonide lahendamine võimatu ning seetõttu võiks kohe sellise müüja või teenusepakkuja kaupadest ja teenustest loobuda. Kodumaiste e-kaupmeeste tausta on võimalik uurida ka äriregistrist ja tarbijakaitseameti kodulehelt.

2. Kui kaupmehe kodulehel on kontaktandmed olemas, kuid saadetud täpsustavatele küsimustele ei vastata, tasub samuti kaaluda ostu pigem mõnest teisest internetipoest.

3. Internetiostude eest on mõistlik tasuda krediitkaardiga, sest ebaausa kaupleja otsa komistamisel on nii suurem võimalus ette makstud summa panga abiga tagasi saada.

4. Turvaliseks saab pidada veebilehti, mis kasutavad kliendi topelttuvastamise lahendusi Verified by VISA ja MasterCard SecureCode.

5. Kaardiandmeid sisestades on mõistlik kasutada usaldusväärset arvutit ja vältida ühiskasutuses olevaid masinaid. Kindlasti ei tohiks kaardinumbrit edastada võõrast arvutist, kus võib peituda informatsiooni salvestavaid programme. Ent ka oma koduarvuti turvalisuse eest tuleb regulaarselt hoolt kanda, et pahalased sealt kaudu andmetele ligi ei pääseks.

6. Krediitkaardi andmeid ei tohi edastada tundmatutelt isikutelt tulnud päringute peale, sest reeglina kasutatakse neid andmeid kulukate tehingute tegemisel, mis jäävad kaardiomanike kanda.

7. Riskide minimeerimiseks tasub hoida kaardimaksete päevased limiidid mõistlikud. Limiidid ongi loodud kaardiomaniku huvides ja kaardi turvalisuse suurendamiseks.

8. Kui kaardiväljavõttelt hakkavad silma tundmatud tehingud või on oht, et sellised tehingud võivad peagi aset leida, tuleks kaardi sulgemiseks kiiremas korras ühendust võtta pangaga. Pärast kaardi sulgemist annab pank edasised tegutsemisjuhised.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Blogid

Statistika

Teabevara