Täispuhutud jõulumees ja itsitavad põdrad

Kui käsi ei tõuse jõulukuuske jalga pidi lakke riputama ja akendele kleebitavad lumehelbed tunduvad liiga palju kordi tehtud ja nähtud lahendus, võib kaaluda nii kaubanduskeskuse katusele kui firmaürituse lavale sobivaid täispuhutavaid jõulukaunistusi.

„Kaubanduses on oluline meeleolu ja just seda aitavad jõulukaunistused ja taustamuusika luua,“ vastas kaubandus.ee küsimusele miks peate oluliseks kaupluste kaunistamist jõuluperioodil Kaubandus- ja Vabaajakeskus Eeden turundusjuht Katrin Rood. Tema sõnul meeldib inimestele, kui avalik ruum on kaunistatud ja sageli tulevad inimesed kaubandusest just emotsiooni otsima.

Kas kaupluste kaunistamine ka inimesi rohkem tarbima paneb, on keeruline öelda, kuna jõulud ja aastavahetus on nagunii suurema tarbimisega seotud, märkis Rood ja lisas: „Aga oma osa on sellel kindlasti.“ Eeden on täispuhutavaid jõulukaunistusi mõne aasta eest ka ise kasutanud. „Kui meie täispuhutava jõulumehe tellisime, olid sellised kaunistused Eestis veel harvaesinevad ja uudsed,“ sõnas Rood ja jätkas: „täispuhutav jõuluvana Eedeni keskuse katusel osutus ettearvatult populaarseks just laste hulgas.“ Palusin Roodil meenutada klientide tagasisidet, mida suur täispuhutud jõulumees tekitas.

„Kui vana mõnel aastal kohta vahetas ja mõne teise meie kaupluse katusele kolis, laekus telefonikõnesid ja e-kirju küsimusega, miks jõuluvana sel aastal pole või kus mujal teda näha võiks. Juhtus isegi, et vanaema, kel tavaks igal aastal koos lapselapsega täispuhutavat jõulumeest vaatamas käia, lausa nördimust avaldas, kui jõuluvana detsembris oma traditsioonilisel kohal keskuse katusel polnud.“

Teistmoodi lahendus, kui laest alla riputatud ehted

Tartus tegutseb ettevõte Airfun, mis rendib välja õhust pakatavaid jõukaunistusi. „Ta on teistmoodi lahendus, kui „riputame ehted laest alla või akende peale“. Efekt on hoopis teine, kuna nad on suured ja hakkavad juba kaugelt silma. Samamoodi on nad tänu valgustusele nähtavad ka pimedal ajal,“ kirjeldas Airfun OÜ juhatuse liige Alger Vedler.

Vedleri sõnul sobib täispuhutavaid jõulukaunistusi kasutada nii jõuluturul, kaubanduskeskuse sees, ees või katusel ning samamoodi siseruumides. „Jõululaatadel on neid viimastel aastatel vähem kasutatud aga erinevatel aastalõpu üritustel, tantsu- või muusikastuudiote üritustel on neid kasutatud küll.“ Airfun juhatuse liikme sõnul võtab sisetingimustes jõuluteemalise tegelase täis puhumine aega umbes 3 minutit ja sama palju tema maha võtmine. „Neid saab panna üles ka etenduse keskel,“ kinnitas ta.

Siseruumidesse või otse jõuluetteaste keskel paigaldatavate täispuhutavate jõulukaunistuste puhul tuleb eelnevalt konsulteerida ja Airfun töötajate abiga üle vaadata lava ning arutada läbi toimuma hakkav etteaste. Ka näiteks kaubanduskeskuse katusele ei ole täispuhutud jõuluvana, lumememme või mõne muu jõulutegelase paigaldamine keeruline. „Tänapäeva kaubanduskeskuste katused on lamedad. Viilkatusele saab ka paigaldada aga sinna on vaja esmalt tekitada tasapind, kuhu kaunistus panna.“ Vedleri sõnul lasevad paljud suuremad ettevõtted endale päris oma soovide järgi täispuhutava jõulukaunistuse teha – nende hinnad jäävad 2000 euro kanti ning üks kaunistus kestab viis kuni seitse hooaega. Paigaldamise hinnad sõltuvad juhatuse liikme sõnul peamiselt paigaldamise keerukusest, kuid jäävad üldjuhul mõnesaja euro kanti.

Siseruumidesse sobivad meeleolul loojad on Airfunis kohapeal olemas, kliendi soovidele vastava jõulutegelase tootmise korral tuleb arvestada paari nädalase ooteajaga.

Osale arutelus

  • Kadrin Karner

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara