Autor: Maarit Eerme • 17. november 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Märksõnad ostukeskuste turundamisest aastaks 2015

Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonidirektor Taivi Koitla tõi välja mõned pidepunktid aastaks 2015.  

Koitla rääkis turunduskonverentsil Wazzap?, et ostukeskuste peamine eesmärk on saada majja võimalikult palju külastajaid ning teekonna konkreetsesse kauplusesse või teeninduskohta kujundab kauplus ise vastavalt tootevalikule, konkreetsele pakkumisele, kaupluse vaateaknale ja teeninduskoha enda turunduskommunikatsioonile.

Kaubanduspind Tallinna kaubanduskeskustes suureneb 2015. aastal veelgi planeeritava Mustamäe Keskuse arvelt ning praegu teadaoleva info kohaselt uus aasta suuremaid täiendusi kaubanduskeskuste kontektsis juurde ei too. “Uus aasta tõotab tulla taas vägagi huvitav ning 2015. aasta teiseks pooleks on seoses äsja aset leidnud uuenduste ja muudatustega kaubanduskeskuste turul loodetavasti olukord selginenud ja positsioonid paika liikunud,” rääkis Koitla.

Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Taivi Koitla tõi välja 2015. aasta ostukeskuste turundamist puudutavad pidepunktid:

Virtuaalsusest reaalsusesse

Ostukeskuste aina kasvav roll on panustada kvaliteetse ja kaasahaarava meelelahutuse pakkumisse ning luua mõnus ajaveetmiskoht. Paik, kus lähipiirkonna elanikel ja keskuse külastajatel oleks võimalus ja tahtmine kasvõi korraks pilk sotsiaalmeedias suhtlemiselt ja nutiseadmete tagant tõsta, et reaalseid elamusi saada ja omavahel ka päris elus rohkem suhelda. Mitmete uuringute tulemused näitavad, et üle 52% ostlejatest tunnevad puudust otsekontaktist ja aktiivsest suhtlusest, millest virtuaalmaailmas vajaka jääb.

„Vaendlus“ ehk frenemies

Meelevaldne liitsõna sõnadest vendlus ja vaen või nagu otsetõlge ütleb, siis sõpradest ja vaenlastest. Tegemist on e-kaubanduse ja kaupluse sümbioosiga, mille käigus leitakse mõlemale osapoolele sobilik tee, kuidas mõlemad ärid kasulikult toimima panna. Ostukeskustel ja kauplustel on mitmeid võimalusi, kuidas kasvavat e-kaubandust suunata selliselt, et ka ostukeskuses või kaupluses oleks ostlejal ja ka kaupmehel sellest kasu. Küll aga pole arukas näiteks keskuses asuvast kauplusest ostujõud e-keskkonda suunata, kui on võimalik kohale tulnud klienti koheselt teenindada ja ost sooritada lasta. Kahjuks näeb praegugi kauplustes turvaväravate küljes või vaateakendel silmatorkavaid üleskutseid, et suunata ostleja e-keskkonda ostu sooritama, samas on konkreetsel kauplejal riiulid kaupa täis, kogu müügimeeskond tööl ning kaupluses pole ka võimalik koheselt e-keskkonnas ostu sooritada juhul, kui soovitud suurus või toode kauplusest parasjagu otsa on saanud. Lisaks kohtab ka nähtusi, kui e-poes on sama brändi tooted soodsama hinnaga, kui kaupluses – ostleja proovib proovikabiinis valitud eset ning samal ajal nutitelefoni näppides avastab, et mõistlik on minna e-keskkonda ostu sooritama selle asemel, et sobiv ese koheselt ära osta ja kaasa võtta.

Tugevuste rõhutamine

Tihedas konkurentsiolukorras, kus pakutav sisu brändide ja kaupluste koosluste osas on aina vähem eristuv, tuleb leida oma tugevus ja see selgelt ka välja öelda. Mida saate paremini, kvaliteetsemalt ja teisiti teha, et just teie juures oleks hea aega veetmas ja oste sooritamas käia ja et ostuotsus ei sünniks juhuslikult ja ükskõik kust?

Auditeerimine ja kvaliteedikontroll

Pidev ostukeskkondade ja teeninduskvaliteedi analüüs ja parendamine.

Paindlikkus ja siht

Jälgida turul, tarbijakäitumises, majanduses toimuvat ja kohaneda vastavalt vajadusele. Paindlikkus on oluline, kuid iga muutuse või uuendusega ilma põhjalikult analüüsimata kaasa minek võib positsiooni parandamise asemel hoopis kõigutada.

Rohkem on vähem

Aeg on väärtuslik ja taastumatu, info ja toodete ülekülluses tekib küsimus, kas tootevaliku suurendamine või kaubanduspinna järjekordne laiendamine toob loodetud tulu või jätab sellest hoopis ilma? Kas tahan oma ajast tunde kulutada selleks, et ühest ostukeskuse otsast teise jõuda või mitmekümne justkui erineva piimapaki hulgast endale sobiv toode kaasa haarata?

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757