1Partner: keldripoed muutuvad või surevad välja

Kedripoed jäävad suurte jaekettide laienemisele paratamatult alla ja alkoholimüügi keeld lõpetab agoonia kiiremini, ellujäämiseks tuleb leida uus nišš, kommenteerib Tallinna kaubanduspindade turul toimuvat 1Partner Kommertskinnisvara juhtiv partner Tanel Tarum.

Tarumi sõnul on üldistades Tallinna “mägede” keldripoodide hääbumise taga kaks põhjust – esiteks moraalne ja füüsiline vananemine, sest klassikalise keldripoe kontseptsioon ja üldilme on sisuliselt kadunud maailma mälestusmärgid.

“Teiseks jääb üksiküritaja paratamatult ülitihedale ja professionaalsele toidukaupluste turu konkurentsile alla. Sõltumatu kaupluse majandamisel ei ole võimalik saavutada efektiivsust, mille saavutavad kümneid kauplusi opereerivad ketid,” ütles Tarum.

“Pühapäevane või ka laiem alkoholi müügikeeld on katalüsaator, mis sunnib keldripoed nüüd ümberorienteeruma,” lisas Tarum.

Tarum ütles, et paljudes riikides on lähipoodide kontseptsioon väga elujõuline, sest inimene ei soovi minna piima-leiva ostmiseks suurde kaubanduskekusesse seiklema. "Kui hinnaga suurele ketile vastu ei saa, siis tuleb midagi muud paremini teha – näiteks müüa teistsugust kaupa, teenindust või atmosfääri,” rääkis Tarum.

Teine võimalus on liikuda toidukaupade tiheda konkurentsiga sektorist mõnesse muusse kaubanduse niššivaldkonda. Näiteks kujundada kaupluseruumid ümber koduseks kohvikuks või jagada hoopis keldripind panipaikadeks, millest kõrgematel korrustel asuvad korterid puudust tunnevad,“ tõi ta välja tulevikustsenaariumid.

1Partner Kinnisvara on Eesti üks juhtivatest kinnisvarafirmadest. Ettevõtte põhiteenused on kinnisvara vahendus, -hindamine, ehitamine ning investeeringute juhtimine. Äripäeva koostatud 2014. aasta kinnisvarafirmade TOP-is teenis 1Partner Kinnisvara esikoha.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara