1Partner: keldripoed muutuvad või surevad välja

Kedripoed jäävad suurte jaekettide laienemisele paratamatult alla ja alkoholimüügi keeld lõpetab agoonia kiiremini, ellujäämiseks tuleb leida uus nišš, kommenteerib Tallinna kaubanduspindade turul toimuvat 1Partner Kommertskinnisvara juhtiv partner Tanel Tarum.

Tarumi sõnul on üldistades Tallinna “mägede” keldripoodide hääbumise taga kaks põhjust – esiteks moraalne ja füüsiline vananemine, sest klassikalise keldripoe kontseptsioon ja üldilme on sisuliselt kadunud maailma mälestusmärgid.

“Teiseks jääb üksiküritaja paratamatult ülitihedale ja professionaalsele toidukaupluste turu konkurentsile alla. Sõltumatu kaupluse majandamisel ei ole võimalik saavutada efektiivsust, mille saavutavad kümneid kauplusi opereerivad ketid,” ütles Tarum.

“Pühapäevane või ka laiem alkoholi müügikeeld on katalüsaator, mis sunnib keldripoed nüüd ümberorienteeruma,” lisas Tarum.

Tarum ütles, et paljudes riikides on lähipoodide kontseptsioon väga elujõuline, sest inimene ei soovi minna piima-leiva ostmiseks suurde kaubanduskekusesse seiklema. "Kui hinnaga suurele ketile vastu ei saa, siis tuleb midagi muud paremini teha – näiteks müüa teistsugust kaupa, teenindust või atmosfääri,” rääkis Tarum.

Teine võimalus on liikuda toidukaupade tiheda konkurentsiga sektorist mõnesse muusse kaubanduse niššivaldkonda. Näiteks kujundada kaupluseruumid ümber koduseks kohvikuks või jagada hoopis keldripind panipaikadeks, millest kõrgematel korrustel asuvad korterid puudust tunnevad,“ tõi ta välja tulevikustsenaariumid.

1Partner Kinnisvara on Eesti üks juhtivatest kinnisvarafirmadest. Ettevõtte põhiteenused on kinnisvara vahendus, -hindamine, ehitamine ning investeeringute juhtimine. Äripäeva koostatud 2014. aasta kinnisvarafirmade TOP-is teenis 1Partner Kinnisvara esikoha.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara