Netiapteegi esimese aasta õppetunnid

Apotheka Netiapteek on tegutsenud juba üks aasta ning on jätkuvalt ainus käsimüügi- ja retseptiravimite kaugmüügi pakkuja Eestis. Veebis on umbes 5000 toodet ning klientidele pakutakse online-nõustamist.

Apotheka turundusjuht Mervi Lill rääkis turunduskonverentsil Wazzap?, et netiapteeki külastab umbes 50 000 inimest kuus ning ostukorv on suurem kui jaekaupluses. „Kliendi ostukorvis on umbes 3 toodet ning peamisteks müügiartikliteks on ilu- ja tervisetooted,“ ütles Lill.

Miks inimesed netiapteeki kasutavad?

Lille sõnul on netiapteek mugav, sest inimestel on tootega rohkem aega tutvuda ja võrrelda teiste sarnastega. Lisaks saavad seda kõike teha inimesed kodust lahkumata.

„Reaalajas nõuandmist kasutatakse väga palju ja see võimaldab kliendil ostu ära lõpetada. Soovitan seda kasutada ka teistes online ärides," rääkis Lill.

Kes ja kuidas netiapteegist ostetakse?

Netiapteegi registreeritud kasutajad saavad mitmeid soodustusi, kuid terve hulk on neid kliente (10%), kes soovivad oma oste teha anonüümselt. „Anonüümsuse võimaluse nõue oli meil Ravimiameti poolt ka ette antud,“ rääkis Lill.

Aasta jooksul on välja kujunenud, et Netiapteegist ostja on ikkagi linnainimene. Hetkel tegeleb Apotheka aktiivselt oma tarneviiside arendamisega, et inimesed saaksid oma kauba kiiresti kätte. „Kui küsida inimese käest, et miks ta ei soovi pakki koduuksel kätte saada, siis selle peale vastatakse – ma ei tea, millal ma kodus olen,“ rääkis Lill. Lisades, et neil olid alguses väga populaarsed ka erinevad pakiautomaadid. Kuid apteegid on enamasti kaubanduskeskustes, siis apteegist kaup tasuta kätte saada on oluliselt mõistlikum ja odavam.

Lill ütles ettekandes, et nende kõige kaugem tellimus on tehtud Singapuris, kuid nad saavad kaupa saata vaid Eesti piires, sest sellised on Ravimiameti nõuded.

„Inimesed ostavad peamiselt meie juurest, kui nad on tööle jõudnud - ehk siis esmaspäeva hommikul algab suur e-keskkondades ostlemine,“ rääkis Lill. Ta lisas, et kõige rohkem külastatakse just nädala alguses ning kuu esimeses pooles.

Netiapteek ei ole teinud suuri massimeediakampaaniaid. „Meie jaoks kõige vähem toiminud kanal oli televisioon ning kõige rohkem kliente tuleb meie enda e-kirjadest ning toimivad ka üksikud online-meedia pinnad,“ rääkis Lill ning täiendas, et väga palju kliente tuleb ka ise otse nende lehele.

Õppetunnid

„Netiapteegi puhul on väga oluline teada regulatsioone ning kohti ja võimalusi, kuidas sa ennast reklaamida tohid,“ ütles Lill. Tema sõnul ei maksa igasuguseid järeldusi teha ka jaekaubanduse põhjal, sest need kaks kanalit käituvad väga erinevat. Üks on ka juba kliendi ostukorv, mis sisaldab väga erinevat kaupa. Kui jaekauplusest ostetakse hästi palju ravimeid, siis netiapteegist ostetakse palju ilutooteid. “Netis on oluliselt lihtsam jälgida, mida inimesed teevad - kui sa teed kampaaniat ja paned selle üles, siis umbes 5 minuti jooksul on selge, et kas see toimib või mitte."

Netiapteek on väga hea müügikanal ka paljudele teistele brändidele, mida siiamaani ei olnud võimalik internetist osta. „Oleme loonud ka platvormi, mida saavad siis tootjad kasutada ja enda tooteid müüa,“ rääkis Lill.

Lille sõnul on väga tähtis luua sünergia e-poe ja jaekaupluse vahel. „Online’is peab olema kaupluse laoseis nähtav ning online-kanal peab olema ka poekeskkonnas olemas.“

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara