Spetsialist nõustab: Mida teha, et kaupluse kaalud hästi teeniks?

Kõige tihemini esinev probleem kauplustes kasutatavatel kaaludel on seotud kaalumise täpsusega, mis tähendab seda, et kui kaal ei ole korralikult loodis, hakkab kaal näitama väiksemat kogust tekitades sellega kaupmehele igal kaalumisel väikese kahju.

„Enamlevinud probleemid on seotud kaalumise täpsusega. Kui kaaludes ei ole kasutusel ValuMax tehnoloogia, siis mõjutab kaalu loodisolek tulemuse täpsust. Kui kaal ei ole loodis, näitab kaal alati väiksemat kogust ehk eksib kliendi kasuks,“ selgitas Nixor EE AS-i tegevjuht Imre Reinson ning lisas, et tavaliselt ei ole see probleem, mida kauplustes märgatakse või millega tegeletakse.

Monilaite-Thomeko Machinery OÜ juhataja Margus Siimo tõi välja, et rohkem probleeme esineb kauplustes kasutatavatest kaaludest etiketikaalude ja kassakaaludega ning soovitas kaale hooldada kord kvartalis. „Sellisel juhul (kord kvartalis hooldades – toim.) tuleb varuosade vahetamist ette tunduvalt harvem kui hooldada kaale näiteks kord aastas.“

Reinsoni sõnul on peamised hooldusväljakutsed seotud kaalude mehhaaniliste tõrgetega – näiteks trükikvaliteedi, klaviatuuri või puuteekraanidega seoses. „Müügisüsteemiga integreeritud kaalude tarkvaralised tõrked, mis on seotud tooteinfo uuendamisega kaaludes, lahendatakse kaughoolduse käigus väljasõite tegemata.“ Regulaarhoolduse korras kontrollitakse kaalu täpsust - kas see jääb lubatud tolerantsi piiridesse, puhastatakse kaalu printer, kaalu pealispind, kontrollitakse võrguühenduse toimivust ning termotrükipea tööd. Siimo lisas, et kui termotrükipea töö on häiritud võib etiketile jääda sisse tühje „jooni“ näiteks ribakoodi piirkonnas, mistõttu ei ole kood hiljem kassas loetav.

Reinson ja Siimo tõid mõlemad välja, et kaubanduskaalude turul nii Eestis, kui maailmas on trendiks saanud multimeedia kaalud. „Võimalik on lisainfo väljastamine kaaludest – kupongid, retseptid,“ märkis Reinson ning lisas, et loomulik võiks olla ka see, et klaviatuuri seadistamine toimub müügisüsteemist. „Nende kaalude üks alamliik on ka kaupa ise äratundvad kaalud, mida Eestis kasutab hetkel Selver, kuid asuvad peagi kasutama ka teised,“ ütles Siimo ja lisas, et näha on ka seda, kuidas kaalud muutuvad tarkvaraliselt üha targemaks ning kommunikeeruvad järjest rohkem personaalarvutitega, andes oma probleemidest aegsasti teada. Tänu sellele on võimalik nii mõnigi viga enne ära lahendada, kui kaal rivist välja läheb.

Küsisin, kas olukorras, kus kaal peaks sinna asetatud kauba ära tundma, aga ei tee seda, on tegemist probleemiga või ongi keeruline panna kaalu ideaalselt töötama? „Tootetuvastusega kaalud põhinevad pildianalüüsil ning neil ongi raske ära tunda kaupa, kui need on pakendis ning asetatakse kaalule erinevates asendites mitme kaupa. See tehnoloogia on pigem abiks tootenimekirjast eelvaliku tegemisel, et kuvada kliendile väiksemat tootenimekirja või pilte ekraanil,“ vastas Reinson.

ÜKS KÜSIMUS: Kuidas käia kaupluses kaaluga ümber nii, et probleeme esineks võimalikult vähe?

Monilaite-Thomeko Machinery OÜ juhataja Margus Siimo

Kuidas käia kaupluses kaaluga ümber nii, et probleeme esineks võimalikult vähe?

1. Etiketikaalude puhul kasutada kindlasti kvaliteetseid etikette, sest vastasel juhul kahjustavad etiketitest tulenevad jäägid (näiteks kristalliseerunud liimijääk) printeri mehhanismi osi.
2. Vältida tuleb igasuguste vedelike sattumist kaalude mistahes osadele, et vältida elektroonikakahjustusi.
3. Kaaludele ei tohi asetada suuremaid raskusi kui on maksimaalne kaalumisvahemik (etiketikaalude puhul enamasti max. 15kg).
4. Kui printeris/rullikutel on mustust/rämpsu, ei tohi seda eemaldada terava esemega nagu näiteks nuga, vaid tuleb üritada näppude või näiteks puupulga abil seda kätte saada, kui tootjapoolseid spetsiaalseid vahendeid käepärast pole.
5. Etiketirulli vahetamisel (aga ka kogu kaalu kasutamisel) kasutada mõistust mitte jõudu.
6. Hoida puhtust ka töökoha ümber (käib peamiselt ettepakkekaalude kohta).
7. Mitte lülitada süsteemikaalusid välja ning ühendada lahti toite-või võrgukaableid. Samuti tuleb jälgida, et kaablid oleksid terved.

ÜKS KÜSIMUS: Millised tegevused kuuluvad kaalude hooldamise juurde?

Nixor EE AS-i tegevjuht Imre Reinson

Näidisnimekiri hooldustoimingutest (kaalu tüübist ja tootjast tulenevalt erineb oluliselt, samuti on erinevad tegevused mida võib teha kasutaja ning mida väljaõppe saanud spetsialist)

• Ekraanide puhastus, puutepindade klahvide puhastus, kaalupinna puhastus
• Korraline kaalu puhastamine, kaasa arvatud kaalukausi alune osa. Selle käigus kontrollida, et kaalukausi alla ei ole sattunud võõrkehi
• Etiketi rullikute korraline puhastamine etiketi jääkidest
• Kaalu näidu korraline kontroll ja vajadusel nullimine, kui kaalul ei ole toodet
• Kaalu termotrükipea korraline puhastamine
• Etiketi vahekoha anduri korraline puhastamine
• Teavitada koheselt, kui kaalu toite- või andmekaablid kinnitustest lahti
• Kui kaalul ei ole automaatset ValueMax loodimise süsteemi, siis kontrollida korraliselt kaalu loodis olekut

Osale arutelus

  • Kadrin Karner

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Statistika

Teabevara