Autor: Maarit Eerme • 9. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pidevad probleemid 5% e-poodlejatel

Tarbijakaitseameti küsitluse tulemusena, milles uurir klientide kogemusi e-poest ostes, selgus, et viiel protsendil vastanutest on tihti e-poest ostes probleeme esinenud.

Pühapäeval, 7. detsembril lõppes tarbijakaitseameti e-kaubanduse teemaline teavituskampaania „Osta targalt! Ka e-poest!“.

Kampaania käigus jagasid ametid nii tarbijatele kui ettevõtjatele hulgaliselt infot selle kohta, kuidas e-poest targalt osta ja mida tuleb silmas pidada e-poodi pidades. Selle eesmärk oli suurendada nii ostjate kui müüjate teadlikkust oma õigustest ja kohustustest.

Amet uuris inimestelt küsitluses, milline on olnud nende kogemus e-poest ostes. Tulemustest selgus, et viiel protsendil vastanutest on tihti probleeme esinenud. 54,7 protsendil vastanutest on e-poest ostmine olnud üldiselt positiivne kogemus, 15,5 protsendil pole aga kunagi tekkinud ühtegi probleemi. 24,8 protsenti vastanutest pole kunagi e-poest midagi ostnud.

Tarbijakaitseamet laiendas kampaania jaoks algselt kasutatud autode teemalise teavituskampaania jaoks tehtud veebilehte Ostatargalt.ee, lisades sellele e-kaubanduse, aga ka varasema laenuteemalise kampaania nõuanded. Ameti kodulehe e-kaubanduse teemaline rubriik on praeguseks kogunud 5500 külastajat.

Kampaania ajal kerkis avalikkuses diskussioon eraisikute teemal, kes müüvad internetis tooteid, jättes endast mulje kui ettevõtjast. Sellisel juhul peab eraisikust müüja püsiva tegevuse korral arvestama võimalike maksukohustuste tekkimise ja muude nõuete täitmisega. Näiteks tekib kohustus registreerida end ettevõtjana, andmekaitsenõuete järgimise ja tarbijate informeerimise kohustus jne.

Siiski tuletab tarbijakaitseamet meelde, et eraisikuna oma asjade müümises pole midagi halba. Seejuures peab ostja aga arvestama sellega, et probleemide tekkimisel ei laiene talle seadusest tulenevad tarbijaõigused, näiteks 14-päevane taganemisõigus, ning ostja ei saa pöörduda abi saamiseks tarbijakaitseameti poole.

Hoolimata kampaania lõppemisest jätkab tarbijakaitseamet e-kaupluste kontrollimist ning tarbijate ja ettevõtjate teavitamist nende õigustest ja kohustustest.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757