Tarbijad eelistavad senisest enam kvaliteedimärgiga toitu

Oktoobris läbi viidud TNS Emori uuringu järgi püsib Tunnustatud Eesti Maitse pääsukesemärgi tuntuse tase kõrgel 87% tasemel ja Tunnustatud Maitse ristikumärgi tuntus tarbijate seas on tõusnud 66%-ni (möödunud aastal 62%).

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja (edaspidi EPKK) kvaliteedimärkide märkamise tase püsib juba viimased viis aastat üsna stabiilsena. Vähemalt ühte kahest märgist on märganud 88% Eestimaa elanikest. Märke märgatakse eelkõige toote pakendil (82%), aga ka reklaamides, kusjuures reklaamides märkide märkamine on tänavu kasvanud 38%-lt 40%-le.

Kasvanud on ka vastajate hulk, kes eelistavad kvaliteedimärgiga tooteid. Toitu ostes eelistab alati kvaliteedimärgiga tooteid 12% ja peaaegu alati 71% tarbijaist. Aastaga on vähenenud nende inimeste hulk, kes märgiga tooteid ei eelista 16%-lt 12%-le.

Usaldus EPKK kvaliteedimärkide vastu püsib kõrge – 87% vastajatest peab märke täiesti või pigem usaldusväärseks. Usaldus märkide suhtes on suurem kõrgema haridusega inimeste ja naiste hulgas.

Oktoobris korraldas TSN EMOR Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel uuringu kvaliteedimärkide Tunnustatud Eesti Maitse ja Tunnustatud Maitse tarbijate teadlikkuse kohta. Uuringus osales 561 Eestimaa elanikku alates 15. eluaastast.

Põllumajandus-Kaubanduskoda hindab toidukaupade kvaliteeti 1998. aastast alates. Toite hindavad toitumisspetsialistidest eksperdid. Kõik hindamisele esitatud tooted läbivad nii laboratoorse kui ka sensoorse hindamise. Kvaliteeti ja päritolu hinnatakse 6 tootegrupis: liha- ja munatooted; piimatooted; pagari- ja teraviljatooted; aedviljakonservid, kastmed, mittealkohoolsed joogid, mesi; kalatooted; alkohoolsed joogid. Tänavu on tooteid hinnatud kaks korda, pääsukesemärgi kandmise õiguse sai kokku 71 toodet ja ristikumärgi kandmise õiguse 20 toodet. .

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara