Kui suure osakaalu moodustab  kauplustes imporditud sealiha müük?

Jaekettide sõnul leidub ostjaid nii imporditud kui ka kohalikule sealihale, kuid tarbija teeb ostuotsuse suures osas hinnast lähtuvalt.

Rimi Eesti Food kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats

Kui räägime tavasortimendist koos hooajaliste toodete (sh marineeritud talve- ja suvetooted) ning sea subproduktidega (seakeel, seamaks jne) on kodumaise liha osakaal ca 80% ja importsealiha osakaal 20%. Kampaaniapakkumistes on ülekaal siiski imporditud lihal. Samas kodumaised ja imporditud kampaaniatooted vahelduvad ning kliendi huvi on püsiv sõltumata päritolumaast. Töötlemata importsealiha on meil valikus peamiselt värskena. Liha pärineb Saksamaalt, Taanist või Hispaaniast.

Võtsime Rimi ja Säästumarketi püsisortimenti juba septembrist kodumaist liha juurde. Valikusse lisandus tooteid nii Rakverelt kui ka Atrialt. Lisaks pakutakse ka kampaaniatesse rohkem kodumaist sealiha. Häid müüke oleme näinud näiteks Säästumarketites Rakvere lihatoodetele. Samuti on ka Rimides kampaanias olnud RLK kaelakarbonaadi ja Nõo Lihatööstuse seapraadi.

Tavahinnad import- ja kodumaise sealiha puhul väga palju ei erine, kuid üldiselt kipub importliha olema odavam, eriti näeme seda kampaaniapakkumiste puhul. Lisaks oleme sageli probleemi ees, et kodumaine hankija ei suuda rahuldada Rimi keti suurt vajadust kampaaniatoodetele. Kampaaniaks tellitud importliha eelised on seega piisavalt suured kogused, hea hind ning meie endi range kvaliteedikontroll.

Kas tarbijad eelistavad Eesti sealiha või on olulisem hind ja päritolu pole kõige tähtsam? Üldistusi teha on väga keeruline. Kuna meie kliendibaas on väga lai, siis on ostjaskond olemas mõlemale kaubagrupile. On tarbijaid, kes soovivad osta ainult kodumaist liha ning hind ei määra tootevalikut. Samas on näha, et väga soodne hind on tugevaks argumendiks paljudele  klientidele ning seejuures päritolu ei oma nii suurt osakaalu.

Lisaks on klient juba harjunud erinevate päritolumaade kaupa tarbima. Näeme ka seda, et klientide usaldus kvaliteetse importliha osas on kasvanud ning seepärast jõuab selline liha üha sagedamini inimeste ostukorvi.

Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe

Tavasortimendis müüme praegu ainult Eesti päritolu sealiha. Müügikampaaniate puhul on müügil ka importliha, orienteeruv osakaal kampaaniatest 60% import- ja 40% kodumaine liha. Importliha kasutame peamiselt seepärast, et koguselist nõudlust rahuldada.

Müügikampaaniate importliha pärineb erinevatest Euroopa riikidest, nt Taani, Inglismaa, Saksamaa, Belgia jpt Euroopa riigid. Külmutatud liha me ei müü.

Kui hinnast rääkida, siis vaid sea kaelakarbonaadi puhul on väike hinnavahe ning importtoodang on veidi odavam. Teiste sealiha jaotustükkide puhul päritolust tulenevalt praktiliselt hinnavahe puudub. Tarbija ostueelistustes on kaubagruppide üleselt esmase tähtsusega loomulikult hind.

Kas tarbija eelistab eestimaist liha või on määravam hind? Sealiha puhul on selle eelistuse hindamine keerulisem – kogu meie tavasortiment on müügikampaaniaid välja arvates eestimaine. Seega tarbivad meie ostjatest Eesti inimesed põhiosas kodumaist sealiha.

Selver AS juhataja Kristi Lomp

Selveri klient eelistab selgelt kodumaist lihakraami - meil on rõõm pakkuda kõikide Eesti suuremate tootjate valikut. Importliha pakume  kampaaniakorras ning selle osakaal moodustab käibest ca 7%, ning on 10-20 senti kilohinnalt kodumaisest odavam.  Igapäevaselt pakume Rakvere, Saaremaa Lihatööstuse, Atria ja Nõo Lihatööstuse tooteid. Ühesuguse müügihinna puhul valitakse ostukorvi pea alati kodumaine.

Värske liha lettides pakume vaid eestimaist. Külmutatud liha valikus pakume väga palju erinevaid tooteid alates talle koodist ja tagatükist kuni erinevate linnulihade ja rupskiteni.

Eesti Tarbijateühistute Keskühistu turundusdirektor Andres Lember

Üldiselt ETK Grupi kauplustes põhisortimendis importliha pole. Aga kuna ETK Gruppi kuuluvatel tarbijate ühistutel on võimalik seda otse sisse osta regionaalse sortimendina ja vahel ostab importliha sisse ka ETK Grupp sortimendiväliseks kampaaniamüügiks, siis kokku oli importliha osakaal oktoobris-novembris umbes 18%. Jahutatud importliha on põhiliselt Taani päritolu.

Viimasel ajal oleme rohkem kodumaist sealiha sisse ostnud Rakverelt, suurenenud on ka Atria kogused, koguni rohkem kui Rakverel. Saaremaa LT ei ole oma müügikoguseid suutnud tõsta.

Hinnavahest rääkides on näiteks abaliha puhul on vahe ainult mõnikümmend senti importliha kasuks.

Meie kliendid eelistavad kodumaist liha. Oleme teinud import sealihale kampaaniat ja müük oli kodumaisest ligi 7 tonni väiksem.

Osale arutelus

  • Heli Lehtsaar

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara