Lush: soovime olla mõnes suures ostukeskuses 

Lush Eesti on huvitatud kaupluse avamisest mõnes Tallinna suurimas ostukeskuses, kuid seni pole selleks õiget võimalust avanenud. Hetkel on kauplus Tallinna kesklinnas Foorumi keskuses.

Loe täispikka intervjuud Lushi Baltikumi juhi Jelena Urbanega:

Kui teadlikud on eestlased Lushi toodetest? Kui hästi nad kaubamärki tunnevad?

LUSH on praeguseks olnud Eestis üle kaheksa aasta ja teinud kogu selle aja jooksul koostööd meediaga, et Lushi kaubamärki paremini tutvustada. Kõik meie töötajad osalevad ka eetikakampaaniates, mida me korraldame selleks, et teavitada kliente nendest küsimustest, mis on meile olulised loomade heaolu, inimõiguste ja keskkonna hoidmise vallas. Koolitame oma kaupluste töötajaid väga põhjalikult kõikides tootekategooriates ning selgitame neile kaubamärgi sõnumit, et nad oskaksid pakkuda asjatundlikku nõu naha- ja juuksehoolduse, jumestuse ning parfüümide alal. Samuti on meil uuenduslikud ja sisukad vaateaknad ning turundusmaterjalid, et pakkuda kõikehõlmavat kaubamärgikogemust.

Millal saab Lushi tooteid osta suurematest kaubamajadest või eelistate müüa oma tooteid ainult oma väikestes kauplustes?

Eelistame võimaluse korral eraldi kauplusi, et saaksime pakkuda kliendile õiget kaubamärgikogemust (shopping experience). Samuti meeldib meile kasutada oma poeaknaid nende põhimõtete, sõnumite ja väärtuste levitamiseks, mida me toetame. Meie oma kauplused annavad selleks võimaluse ja vabaduse.

Mis teeb Lushi nii eriliseks?

Lush on elurõõmus, lahe, huvitav, innustav, mitte kunagi igav ja siit saab kogu aeg midagi õppida. Lushi eesmärk on teha midagi paremaks – olgu selleks kliendi nahk, juuksed, enesetunne või tuju. Selleks pakutakse asjatundlikke nõuandeid ja sobivaid tooteid, suurepärast teenindust, mis toovad klientidele naeratuse näole. Korraldame kampaaniaid, et muuta arusaamu, andes inimestele vajalikku teavet teadlikke otsuste tegemiseks. Me muudame tegelikult ka inimeste elu, ostes koostisaineid õiglase hinnaga otse nende käest, et nende elujärg oleks jätkusuutlik. Toetame väikeseid, rohujuuretasandil heategevusprojekte, mille eest seisavad kirglikud inimesed, kes tahavad ise midagi muuta.

Kas Lushil on kavas Eestis laieneda ja millal? Praegu on teil üks kauplus Foorumi keskuses. Võib-olla oleks mõistlik avada kauplus mõnes suuremas ostukeskuses, kus oleksite klientidele lähemal.

Lush Eesti on huvitatud kaupluse avamisest mõnes Tallinna suurimas ostukeskuses, kuid seni pole selleks õiget võimalust avanenud.

Kas teie arvates on võimalik, et ühel päeval hakkab Lush kasutama mõnda Eestist pärit toorainet (näiteks Värska muda) oma toodete ühe koostisainena?

Kõik on võimalik! Hangime koostisaineid üle kogu maailma – mõnikord saavad meie tootearendajad inspiratsiooni leitud koostisainetest (näiteks masseerija Peace, mis loodi seetõttu, et tahtsime kasutada Kolumbiast Peace’i-nimelisest külast leitud kakaoubasid) ja mõnikord mõnest uuest ideest, nagu kehapalsami Ro’s Argan Body Conditioner puhul.  Lushi kaasasutaja ja toodete arendaja Rowena Bird teadis, et ta soovib kasutada argaaniaõli ja meie sisseostu meeskond leidis Marokos toreda naistekooperatiivi, kes seda meile tarnib.

Kuidas selgitab Lush inimestele seda, kuidas säästa keskkonda?

Selleks on palju viise. Esiteks oma toodete kaudu – loome kõik oma tooted ise ning võimaluse korral teeme need tahked, et vältida liigse pakendamise ja säilitusainete kasutamise vajadust. Julgustame oma kliente paberi ja paela kasutamise asemel ostma kingituste pakkimiseks uuenduslikke knot-wraps’e. See idee sai alguse traditsioonilisest Jaapani pakkimiskangast, mida kutsutakse furoshiki’ks. Neid riidest pakendeid valmistakse ümbertöötatud plastpudelitest, mahepuuvillast või taaskasutusse võetud vanadest rätikutest ning need pole üksnes ilusad, vaid neid saab kasutada üha uuesti.

Näitame oma eetiliste sisseostmismeetoditega teistele eeskuju, oleme loonud fondi Sustainable Lush Fund, et toetada säästlikku põlluharimist ja kogukondlikke projekte. Käte- ja kehakreemi Charity Pot müügist saadud kogutulu annetatakse väikestele rohujuuretasandi ühendustele, kes tegelevad loomakaitse, inimõiguste ja keskkonnakaitsega. Alates Charity Poti turuletoomisest 2007. aastal on kogutud juba üle 7 miljoni naela.

Lush korraldab ka kampaaniaid ning me tegeleme pidevalt keskkonnaküsimustega, et suurendada oma klientide teadlikkust. Teavitame kliente meie planeedil toimuvatest asjadest, millele me tahame lõpu teha, näiteks nafta ammutamine, tõrvaliivad ja süvameretraalimine.

Mil määral räägib peakontor kaasa Lush Eesti tegevuses?

Suhtlus Ühendkuningriigis asuva peakontori ja kõigi riikide vahel, kus Lush tegutseb, on pidev ning Balti riikide meeskonnad kooskõlastavad enda tegevust omavahel päris palju.

Kas Lush Eesti tegutseb frantsiisilepingu alusel või on ta tütarettevõte? Kui frantsiisi alusel, siis kui suur on frantsiisitasu?

Lush Eesti poolte aktsiate omanik on Lush Ltd ja pooled aktsiad kuuluvad Vene kodanikule hr Azarovile (kes juhib ka meie Venemaa äritegevust). Litsentsitasusid me ei avalikusta.

Kui hästi Lush Eestil läheb?

Teenime Eestis kasumit ning usume, et kaupluse juhtkond suudab äritegevust arendada ja veelgi kasvatada.

Kui suur on kõlblike müümata jäänud toodete hulk ja mida te nendega pärast teete?

Tavaliselt meil eriti palju tooteid müümata ei jää ning neid, mis jäävad üle, kasutame töötajate koolitamiseks või kingime aeg-ajalt oma klientidele.

Kui palju te end reklaamite ja kui palju jõudu te selleks kulutate?

Alustasime just Eestis, Lätis ja Leedus koostööd agentuuriga Polhem PR, et suurendada veelgi oma kaubamärgi tuntust ja tutvustada selle tausta.

 

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Teabevara