Autor: Maarit Eerme • 23. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pürotehnilise toote reklaamile kehtivad ranged piirangud

Seoses lähenevate jõulude ja aastavahetusega on pürotehnilisi tooteid müüvad ettevõtted asunud hoogsalt oma tooteid reklaamima. Pürotehnilise toote reklaamile kehtivad aga ranged piirangud.

Tarbijakaitseamet on järelevalve käigus tuvastanud mitmeid reklaammaterjale, mis ei ole kooskõlas reklaamiseadusega, kuna need sisaldavad üleskutset pürotehnilise toote ostmiseks või kasutamiseks. Näiteks on amet leidnud pürotehniliste toodete reklaame, mis sisaldavad fraase „anna ainult tuld“ ja „hinnad alla suure pauguga“ või milles pakutakse sellistele toodetele allahindlust, iga toote ostmisega teist samasugust toodet tasuta, ennekuulmatut pakkumist vmt.

Eelpool nimetatud ja muude taoliste väljendite kasutamine on vastuolus reklaamiseadusega, kuna lõhkematerjali ja pürotehnilise toote reklaam ei tohi sisaldada üleskutset osta või kasutada selliseid tooteid. Samuti ei tohi lõhkematerjali ja pürotehnilise toote reklaam sisaldada vägivalla elemente ega sellise toote kasutamise ülistamist ning raskesti mõistetavaid erialaseid väljendeid.

Tarbijakaitseamet tuletab ka meelde, et reklaamiseaduse järgi on lõhkematerjali ning IV, T2 ja P2 kategooria pürotehniliste toodete reklaam keelatud, välja arvatud müügikohas, erialasel näitusel, messil ja erialases trükises.

Lisaks ei tohi lõhkematerjali ja pürotehnilise toote reklaam olla vastuolus heade kommete ja tavadega ning kutsuda üles käituma õigusvastaselt või rikkuma üldisi moraalinorme, õigustada õigusrikkumist ega alavääristada õiguskuulekat käitumist.

Reklaami keeldu eirava reklaami tellimise, teostamise või avalikustamise eest on võimalik juriidilist isikut karistada rahatrahviga summas kuni 3200 eurot ning alates 1. jaanuarist 2015 summas kuni 10 000 eurot.

Eeltoodust tulenevalt soovitab tarbijakaitseamet olla pürotehnilise toote reklaami avalikustamisel ettevaatlik ja sellist reklaami ülalpool väljatoodud nõuetest lähtuvalt hinnata ning vajadusel teha vastavad parandused. Enne taoliste reklaamide avalikustamist on soovitav ametiga konsulteerida, et selgitada välja, kas konkreetne reklaam on reklaamiseadusega kooskõlas.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757