Autor: Sirje Rank • 20. jaanuar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Soomes võtab tuure toidukaupade hinnasõda

Soome majanduse kehv seis ja Saksa odavmüügiketi Lidl jõudne kasv põhjanaabrite turul sunnivad sealseid kaubanduskette hinnasõtta, kirjutab Soome päevaleht Helsingin Sanomat.

See peaks toidukaupade hindu Soome turul veelgi allapoole tooma.

Pühapäeval teatas S-Grupp Soome Prismades hulga toidukaupade hinna langetamisest. Esmaspäeval vastas Lidl omakorda teatega, et kümnete kaubaartiklite hinnad alanevad alates tänasest ning et trend jätkub. K-Grupp langetas hindu nii läinud aasta lõpus kui ka uue aasta alguses.

Soome Turu ülikooli kaubanduskõrgkooli professor Heli Marjanen prognoosib, et hinnasõda jääb kestma pikemaks ajaks.

„Küllap sellel saab olema suur ja pikaajaline mõju,“ märgib ta, põhjendades seda just Lidli mõjuga. Lidli turuosa on siiski alles alla 10%. S Grupil võrdluseks ca 46% ja K Grupil 30%.

Et ostja on hakanud rohkem hinda vaatama, on järsult kasvatanud ka kaubanduskettide omatoodete hulka. Soome palgasaajate reaaltulud alanevad tänavu kolmandat aastat järjest.

Hinnasurvet kaubanduskettidele lisab internet, mis on tarbijaile hindade võrdluse hõlpsaks teinud.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757