Autor: Maarit Eerme • 21. jaanuar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Selver: hinnalangus saab tulla ennekõike tarnijate hinnapakkumistest

Selveri juhataja Kristi Lombi sõnul sõltuvad kõikvõimalikud hinnalangetused ennekõike tarnijate ja tootjate hinnapakkumistest.

Selveri juhataja Kristi Lombi sõnul mõjutab Eestis enim hindu üliterav konkurents jaekaubanduses. „Kui Soomes jaguneb 80% turust Kesko ja S-Grupi vahel, siis Eestis on suuri jaekette, kes sarnase osa turust moodustavad kokku viis,“ rääkis Lomp. Ta lisas, et klientide nimel käib Põhjamaades ja ka mitmes teistes Euroopa riikides jaeturgudega võrreldes pretsedenditult tihe rebimine ja oma hinnatase hoitakse võimalikult atraktiivsena.

Lombi sõnul ei piisa Eestis turuosa võitmiseks või hoidmiseks ühekordsetest aktsioonidest vaid nii hindade kui teeninduse ja kauba kvaliteediga tuleb tegeleda igapäevaselt. „Eestis on jaekaubanduse rentaablus 1-2 protsenti ning kaupmees saab hindu mõjutada veepeal püsimiseks vaid selles ulatuses. Kõikvõimalikud hinnalangetused sõltuvad seega ennekõike tarnijate ja tootjate hinnapakkumistest.“ Lomp selgitas, et kui mõni tarnija oma tooteid kauplustele odavamalt pakub, siis kajastub see koheselt ka kaupluste riiulitel.

Selveris on viimase poole aastaga ligi kümnendiku odavnenud piima-, liha- ja leivatoodete hinnad. Eriti suur on hinnalangud kampaaniakaupade osas, samuti toimuvad kampaaniad tihedamini ja allahindlused on ulatuslikumad.

„Hindade langetamine Soome suurkettides on seotud ilmselt siiski sellega, et majandusseisak on sundinud põhjanaabreid rohkem külastama odavama hinnatasemega Lidl kauplusi ja turuosa säilitamiseks tuli ka kallimates poodides hindu langetada,“ selgitas Lomp.

Soome toidukaup odavneb kuni 30 protsenti, mis tähendab, et keskmine hinnalangus jääb Lombi hinnangul eeldatavasti umbes samasse suurusjärku, milline see on ka Eestis. „Seega jääb sealne toidukaup endiselt märkimisväärselt kallimaks ja Eesti müüke see oluliselt ei mõjuta. Pigem ostavad soomlased Eestist vähem aktsiiside mõjul kallinenud alkoholi.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757