Kauplejatel tuleb pandipakendite hinnasildid välja vahetada

Seoses sellega, et veebruarist suureneb kõigi pandiga joogipakendite tagatisraha kümnele eurosendile, tuletab tarbijakaitseamet kauplejatele meelde, et nad peavad hiljemalt märtsi lõpuks välja vahetama pandipakendite vanad hinnasildid.

Tagatisraha senine suurus ei tohi veebruarist hinnasildil enam näha olla, ajutiselt võib märtsi lõpuni kasutada hinnasildil lihtsalt sõna „pant“.

Kuna hinnasiltide väljavahetamise näol on tegemist suuremahulise tööga, on amet vastavalt kokkuleppele Eesti Kaupmeeste Liiduga andnud kauplejatele võimaluse asendada jaanuarikuu jooksul pandipakendi hinnasildil pandipakendi tagatisraha suurus eurosentides sõnaga „pant“. See annab kauplejatele võimaluse hakata hinnasilte vahetama juba enne 1. veebruari ja hajutada siltide vahetamise koormust pikema aja peale.

Seejuures peab kaupleja aga tagama, et tagatisrahaga koormatud kaupade müügikoha läheduses oleks teave sisulise hinnamuudatuse kohta. Samuti tuleb kaupluste kassades kindlasti märkida pandipakendite tagatisraha uus suurus.

Märtsi lõpuks on kaupmehed kohustatud asendama kõik senised pandipakendite hinnasildid siltidega, millele on märgitud muudatusega kehtima hakanud pandipakendi tagatisraha suurus. See tähendab, et kui vahepeal on kaupleja kasutanud pandipakendi hinnasildil lihtsalt sõna „pant“, siis alates aprillist ei tohi seda enam kasutada, vaid sildil peab olema kirjas, et pandipakendi tagatisraha on kümme eurosenti.

Seni oli pandipakendi tagatisraha sõltuvalt pakendi liigist ja suurusest neli või kaheksa senti, seoses tänavu 14. jaanuaril vastu võetud keskkonnaministri määruse muudatusega on kõigi pandipakendite tagatisraha alates 2015. aasta veebruarist kümme senti pakendi kohta sõltumata selle liigist ja suurusest.

Vastavalt tarbijakaitseseadusele ja pakendiseadusele teeb hinna avaldamise nõuete, sealhulgas pakendi tagatisraha avaldamisele kehtestatud nõuete üle järelevalvet tarbijakaitseamet.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara