Jaemüük tüürib majandust

prisma, supermarket, ostlemine, jaekaubandus
Ostlemine supermarketis

Jaemüügisektor kasvab majandusest kiiremini. Detsembris kulutas iga Eesti elanik poes keskmiselt 353 eurot.

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2014. aasta detsembris 2013. aasta detsembriga võrreldes püsivhindades 6%, teatas statistikaamet. Alates augustist on jaemüügi kasv võrreldes varasema aasta sama kuuga püsinud stabiilselt 5–6% piires.

2014. aasta detsembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 463,9 miljonit eurot, seega jäi detsembris kauplustesse 353 eurot elaniku kohta.

Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2013. aasta detsembriga võrreldes püsivhindades 7%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning kasutatud kaupade kaupluses ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) oli jaemüük väiksem kui varasema aasta detsembris. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga veidi üle viiendiku (22%).

Jaemüük suurenes veel ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 9%); apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (9%); muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (8%) ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (6%).

Toidukaupade kaupluste jaemüük suurenes 2013. aasta detsembriga võrreldes 3%.

Mootorikütuse jaemüük suurenes varasema aasta detsembriga võrreldes püsivhindades 10%, mis oli märgatavalt kiirem kasv kui novembris. Mootorikütuse jaemüügi kasvu kiirenemisele avaldasid mõju 2013. aasta detsembri madal võrdlusbaas ning mootorikütuse hinnalanguse kiirenemine. Kui 2014. aasta novembris oli mootorikütuse aastane hinnalangus 4,4%, siis detsembris 14,1%.

Võrreldes 2014. aasta novembriga suurenes detsembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades ligi viiendiku (19%). See on tavapärane tõus detsembrikuus, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse suurmüügid.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli detsembris 543,6 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük moodustas 85%. 2013. aasta detsembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 5%, 2014. aasta novembriga võrreldes 13%.

Esialgsetel andmetel oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2014. aastal ligi 4,9 miljardit eurot, mis võrreldes 2013. aastaga suurenes püsivhindades 6%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara