ETK ostudirektor: me väga palju oma partnereid ei trahvi

ETK ostudirektor Taavi Kontson ütles, et ettevõte teeb aastas oma tarnijatele trahvi umbes veerand miljonit eurot, mis on ettevõtte käibest imetilluke osa. "Meie partneritele on see signaal, et me väga palju ei trahvi," ütles ta.

Kontson ütles seminaril "Kuidas avada jaekettide uksi?" videoloos, et kaks kolmandikku trahvidest tehakse tarneaukude eest ettevõtte suurematele strateegilistele partneritele. "Väiksed trahvid on sellesse suhtlusesse juba sisse arvestatud," ütles Kontson. "Ülejäänud osa jaotub sajakonna väikepartneri vahel ja summad on väikesed. Kui me näeme, et tarnija ei saa hakkama tarnimisega, siis mõtleme tootja või tarnija vahetusele." 

Selveri ostudirektor Katrin Riisalu ütles samuti, et tarnijatele tehakse vähe trahve. "Eelmisel aastal näiteks tehti 62 trahvi, mis on 5% meie kogu tarnijatest kokku," ütles Riisalu. "Meie eesmärk ei ole teha trahve, vaid need on lepingutes sees sellepärast, et meil on kõik lepingud erinevad. Nii on lihtsam seda süsteemi hallata. Natuke trahvid ka distsiplineerivad, sest paljudes kategooriates on riiulil tootel oma koht ja kui see on koguaeg tühi, siis on kliendi pahameel suur." Riisalu ütles, et kõige kehvem on see, kui toode ei ole kvaliteetne. Päevas tuleb Selveri klientidelt 50-100 tagasisidet ja pooled neist on kauba kvaliteedi kohta.

Rimi Eesti ostudirektor Margus Amor ütles, et põhiliselt seonduvad trahvid tarne ja kauba saadavusega. "Trahvide osakaal käibest on meil koguaeg langenud, sest kui paraneb tarnekindlus, on ka trahve vähem," ütles Amor. "70 protsenti trahvidest on kampaaniakaupade tarnimise eest ja eriti kriitilised perioodid on jõulud ja jaanipäev."

Osale arutelus

  • Kristina Traks

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara