Uue toote jaeketti saamine võtab enamasti aega 1-3 kuud

Uuringufirma Nielsen ja kaubandus.ee uuringust selgub, et kõige tüüpilisemalt võtab uue toote jaeketti saamine aega 1-3 kuud.  

Uuringus küsitleti 46 tootjat ja hulgimüüjat, kellel on aastas uusi tooteid pakkumises 1-300. 37 protsenti küsitletutest ütlesid, et neil võttis uue toote jaeketti saamine aega 1-3 kuud. 20 protsenti tunnistasid, et see võttis neil aega 3-6 kuud. 13 protsenti vastajatest pingutasid aga üle aasta selle nimel. 15 protsenti vastajatest ütlesid aga, et saavad hakkama alla kuu.

Kui tihedat suhtlust toote ketti saamine vajas, sõltus mõistagi konkreetsest tootest, kuid ka sellest, kui tuttav tootja kaupmehele oli. Kui on hea toode ja tuttav tootja, on võimalik ka ühe kontaktiga toode ketti saada - seda tunnistas viiendik küsitletutest. Kuni kolm kontakti oli tavapärane vastus, seda ütles ligi kolmandik küsitletutest. Iga kümnes aga tunnistas, et pidi võtma 6 või rohkem korda kaupmehega kontakti.

Esialgne pakkumine vajas enamasti muutmist, kuid ligi kolmandik pakkujatest tunnistas, et nad ei pidanudki oma pakkumist muutma. Kahel kolmandikul juhul oli vaja muuta hinda, kuid veel nimetati muutmisobjektina turundusinvesteeringuid, logistikadetaile, minimaalset kogust, hulgipakendit. Sisuliselt sündis koostöös jaeketiga uus toode.  

"Need, kes ütlesid, et kuu ajaga saame oma toote ketti sisse, on vist luisanud. Jahutoodetes on nt üks kord aastas see jumalik aken, kus me üldse oma toodet näidata saame," kommenteeris uuringut Veski Mati turundusdirektor Heikki Põhi.

 

 

Osale arutelus

  • Kristina Traks

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara