Tallinna Kaubamaja Grupi müügitulu kasvas mullu 7,3%

Tallinna Kaubamaja Grupi 2014. aasta müügitulu oli 535 miljonit eurot, 7,3% võrra suurem kui 2013. aastal. Grupi 2014. aasta puhaskasum oli 20,3 miljonit eurot, see on eelneva aasta tulemusest 16,2% suurem.

Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul võib tulemusega rahule jääda. „Neljandas kvartalis jätkus kontserni peamiste jaekaubandussegmentide kasv, see on üldiste Eesti jaemüüginäitajate taustal rõõmustav tulemus. Kokkuvõttes võib 2014. aastat pidada kordaläinuks,“ rääkis Raul Puusepp. „2014. aastal oli jätkuvalt fookuses ka e-kaubanduse arendamine. Kaubamaja jätkas kampaaniapoodide arendust, lisaks Osturalli e-poele oli jõulude ajal avatud ka kingituste e-pood. Uuenduskuuri läbisid Selveri, ABC Kinga ning I.L.U veebilehed, viimasele lisandus samuti e-müügi võimalus,“ rääkis Puusepp.

Selverite käibe kasvu on toetanud uute kaupluste avamine viimase kahe aasta jooksul. Edukalt on käivitunud gurmeekaupade osakond Pirital ning oluline roll on ka sortimendis tehtud muudatustel. „Tarbijate ostuharjumusi kommenteerides ei saa jätta märkimata, et ostujõud on tänu palkade suurenemisele ja madalale inflatsioonile vähehaaval hakanud tõusma. Arvestades positiivseid trende on hea meel, et sügisel jõuavad lõpule kaubandus- ja meelelahutuskeskuse ehitustööd Viimsis, kus plaanime avada uue Selveri kaupluse,“ rääkis Puusepp. Tallinna Kaubamaja Grupi Partnerkaardi omanike arv on võrreldes 2013. aastaga kasvanud 7,1%, ulatudes juba üle 614 000. „Püsiklientide usaldus meie vastu on jätkuvalt suur ning see näitab, et liigume õiges suunas. Töötame Partnerkaardi tehnoloogialahendustega, et edaspidi oleks ostlemine Partnerkaardiga veelgi mugavam,“ lisas ta.

Selveri supermarketite 2014. aasta konsolideeritud müügitulu oli 368,2 miljonit eurot, võrreldes aasta varasemaga oli kasv 7,3%. Selverite puhaskasum oli kokku 7,7 miljonit eurot, 3 miljoni euro võrra suurem kui eelmisel aastal. Selverite müügitulu müügipinna ruutmeetri kohta oli 2014. aastal 360 eurot kuus, see oli 0,2% vähem kui eelmisel aastal. Selveritest sooritati 2014. aastal 35,6 miljonit ostu. Selveri kauplusteketti kuulub 44 kauplust, mille all on 83,9 tuhande ruutmeetri jagu müügipinda.

Kaubamajade ärisegmendi 2014. aasta müügitulu oli 92,5 miljonit eurot, võrreldes eelmise aastaga on kasv 3,3%. Kaubamajade puhaskasum ulatus 3,4 miljoni euroni, kasv aastaga 6,3 %. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetri kohta oli 2014. aastal keskmiselt 300 eurot kuus, see on mullusest 2,2% kõrgem.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2014. aasta müügitulu oli 4,7 miljonit eurot, kasv võrreldes aasta varasemaga oli 1,6%. I.L.U. puhaskahjum oli 0,3 miljonit eurot, see on aastatagusest tulemusest 70 tuhande euro võrra parem.

Kaubamaja kontserni autokaubanduse segmendi mullune müügitulu oli 57,7 miljonit eurot, kasv 2013. aastaga võrreldes 20,1%, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 16,9%. Kokku müüdi 2014. aasta jooksul 3050 uut sõidukit. Autokaubanduse 2014. aasta puhaskasum oli 1,7 miljonit eurot, see on 14,3% vähem kui eelnenud aastal.

Kontserni kuuluvate jalatsikaupluste 2014. aasta käive oli 13,4 miljonit eurot, 9% vähem kui eelmisel aastal. 2014. aasta kahjum oli 1,3 miljonit eurot, see on 2013. aasta kahjumist 1,2 miljoni võrra suurem. Müügitulule avaldas olulist mõju ABC Kinga ümberpaigutamine Viru Keskuses ning kaupluse SHU samas keskuses lõppenud rendileping. Aasta lõpus oli kontsernil 27 kingakauplust kokku 8,8 tuhandel ruutmeetril.

Kinnisvarade ärisegmendi 2014. aasta kontserniväline müügitulu oli 3,3 miljonit eurot, 1,1% suurem kui eelmisel aastal. Segmendi puhaskasum oli mullu 8,8 miljonit eurot, see on 13% eelmise aasta kasumist suurem.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara