Autor: Maarit Eerme • 20. veebruar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kaubanduses panusta toote erilisusele mitte hinnale

Kunagine Disney ja Yahoo e-kaubanduse juht ja praegune riskikapitalist Michael Baum soovitas Eesti e-kaupmeestel keskenduda toote erilisusele ja proovida maailma vallutada hinnaga, sest see on raske.

Baum rääkis, et luua head e-kaubandusettevõtet on vaja luua kõigepealt bränd ning see nõuab ka palju raha. „Edukas e-kaupmees tunneb oma klienti, et mida ta vajab ja teab, kas ta konkureerib hinnaga või pakub kogemust,“ ütles Baum. Ta lisas, et kui konkureerid kogemuste valdkonnas, siis pead mõtlema, kuidas luua keskkond, kus klient tunneb huvi toodete vastu  mida sa müüd, mitte sa ei müü lihtsalt toodet.

Baumi sõnul saab heas e-kaupluses klient mõnusa klienditeeninduse osaliseks, toodete juures on vajalik info ning kasutatakse kaubamärgi promojaid, kes räägivad toote kasutamisest ja selle headest omadustes.

„Yahoos ei töötanud esialgselt meie jaoks see, et tahtsime luua algse e-kaupmehena palju erinevaid formaate: oksjon, kauplus, osta kohe nupp. See ajas kliendid segadusse. Lõpuks keskendusime ainult kaupluse formaadile ning see oli esialgne Amazon enne selle eksisteerimist. Disneys oli teine väljakutse. Seal oli üks kaupmees, kuid palju konkureerivaid algatusi. Müüsime kruiise, lõbustuspargi pileteid, tooteid kauplusest ning väljakutse oli kõik see integreerida Disney kogemusse. Me õppisime seda edukalt tegema aja jooksul. Meie jaoks oli tähtis klient personaliseerida, et pakkuda talle just tema huvide järgi kaupu.“

Baumi sõnul oli neil Disneys suur meeskond ja andmebaas ning sedasi oli ka lihtne pääseda miljonite inimesteni. „Kui keegi alustab algusest ja tal ei ole kliente, siis tuleb mõelda, et mis mõjutab tema sihttarbijaid, mida nad loevad, milliseid veebilehti külastavad.“

Riskikapitalisti sõnul on rahvusvahelises e-kaubanduse konkurentsis väga keeruline tegutseda ja selles soovib ta Eesti e-kaupmeestele edu. „Globaalselt on mõistlikum konkureerida just toote põhiselt mitte minna hinnakonkurentsi,“ ütles Baum. Lisades, et kui e-kauplust luua, siis tasub mõelda, et kuhu sa sellega soovid välja jõuda. Tema sõnul on Eesti turg liiga väike ning tasub mõelda suuremalt ja kas sinu toodet soovitakse välisriigis või mitte.

Baum tegeleb hetkel founder.org, mis on ülemaailmne tudengitest ettevõtjatele suunatud mentorlus- ja investeerimisprogramm. Aastasesse programmi võetakse hetkel üle maailma kokku 50 tudengi startup ettevõtte, kes saavad kuni 100 tuhat dollarit stardiraha. Founder.org otsib peamiselt tehnoloogilisi ettevõtteid: tervishoid, energia ja IT.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757