Jaanuaris jaemüügi stabiilne kasv jätkus

ostlemine, shopping, prisma, jaekaubandus
Kauba eest tasumine

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta jaanuaris eelmise aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet.

2015. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 373,9 miljonit eurot, seega jäi jaanuaris kauplustesse 285 eurot elaniku kohta.

Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta jaanuariga võrreldes 8%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes jäi jaemüük eelmise aasta jaanuariga võrreldes samale tasemele. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga ligi neljandiku (24%). Keskmisest enam suurenes jaanuaris jaemüük veel ka kasutatud kaupade kaupluses ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 18%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 16%).

Toidukaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta jaanuariga võrreldes 4%. Detsembriga võrreldes jaemüügi kasv neis kauplustes veidi kiirenes, millele avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnalanguse kiirenemine. Kui 2014. aasta detsembris oli toidukaupade aastane hinnalangus 0,4%, siis tänavu jaanuaris 1,8%.

Mootorikütuse jaemüük jäi 2014. aasta jaanuariga võrreldes samale tasemele.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades ligi viiendiku (19%). See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli jaanuaris 439,5 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85%. 2014. aasta jaanuariga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 2%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 19%.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara