Briti jaeketi strateegia kukkus läbi

Suurbritannia suuruselt neljanda jaemüüja Morrisons aastakasum kahanes 52 protsenti, kuna ettevõte ei suutnud oma strateegiaga kliente Aldilt ja Lidlil üle meelitada.

Morrisonsi juhtkond otsustas eelmisel aastal langetada hindu, kuna üha enam kliente vahetas nende poe konkurentide Aldi ja Lidli vastu. Täna teatas jaekett, et eelmise aasta kasum kukkus 52 protsenti, 345 miljoni naelani (487 miljoni euroni). Morrisonsi kasum on kahanenud kolmandat aastat järjest.

Eelmise aasta tulemused olid Morrisonsile kaheksa aasta halvimad. Samas usub ettevõtte nõukogu liige Andrew Higginson, et uus kasv terendab silmapiiril. „See on valus, kuid loodetavasti uue kasvuperioodi algus,“ ütles ta BBC-le.

Jaekett on varem teatanud, et vahetab tegevjuhi Dalton Philipsi välja ning uueks juhiks saab David Potts. Selleks, et anda uuele juhile rohkem rahalisi võimalusi ümberkorraldusteks, makstakse dividendi aktsia kohta aastatel 2015-2016 viis penni või vähem. Aastatel 2014-2015 oli keskmine dividendimakse aktsia kohta 13,7 penni.   

Morrisonsi aktsia reageeris hommikul tulemustele ligi kaheprotsendilise langusega.

Osale arutelus

  • Rainer Saad

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara