ZARA võitleb pastakastmega

Eile saatis riigikohus ringkonnakohtusse tagasi kohtuasja, millega tuntud rõivabrändi Zara omanik võitleb oma nime kasutamise vastu pastakastme ja palsamiveiniäädika müügis.

Eestis käib kohtuvaidlus, milles välismaised osapooled vaidlevad tuntud rõivaste kaubamärgi Zara ainuõiguse eest.

Nimelt kasutab Luksemburgi firma FFAUF S.A. pastakastme ja palsamiveiniäädika müümiseks kaubamärki Le Delizie Zara. Zara kaubamärki omav Hispaania firma Industria de diseno textile S.A. nõuab aga kaubamärgi ainuõigust toidukaupade segmendis endale.

2013. aastal Harju maakohtus vastu võetud otsus tunnistas mitme kauba ainuõiguse kaubamärgile Le Delizie Zara alates 28. novembrist 2012 lõppenuks.

Riigikohus otsustas Tallinna ringkonnakohtu eelmise aasta 20. juuni otsuse tühistada ja saata asi uueks läbivaatamiseks samale ringkonnakohtule. Riigikohtu kolleegium leidis, et ringkonnakohtu otsus tuleb tühistada materiaalõiguse normi väära tõlgendamise ja kohaldamise tõttu. Kassatsioonkaebus tuleb rahuldada.

Zara väitis kohtus, et tema registreeritud kaubamärk on üldtuntud ja muu hulgas on ta avaldanud soovi registreerida kaubamärk ZARA klassides 29, 30, 31, 32 ja 33 kaupadele, millele on praegu ainuõigus FFAUF S.A.-l. Zara väitis kohtus, et nõue FFAUFi vastu tuleb eelkõige Zara kaubamärgi tuntusest ja soovist selle maine kahjustumist vältida.

Loe Äripäevast, kuidas kommenteerib Hispaania firma Industria de diseno textile S.A. (Zara) esindaja Eestis on Advokaadibüroo Glimstedt advokaat Priit Lätt antud juhtumit.

Osale arutelus

  • Marta Jaakson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara