Märtsist ei tohi e-sigarette reklaamida ja alaealistele müüa

Alates 22. märtsist hakkab kehtima tubakaseaduse ja sellega seonduvate seaduste muudatused. Ühe olulise muudatusega lisatakse reklaamiseadusesse tubakatootega seonduvate toodete reklaamikeeld.

Reklaame, mis on avalikustatud enne seaduse jõustumist võib näidata nende tähtaja lõpuni, kuid mitte kauem kui kaks kuud. Muudatuste eesmärk on tagada inimeste ja eelkõige alaealiste kaitse tubaka kahjuliku mõju eest.

„Võrreldes teiste Euroopa Liidu liikmesriikidega proovivad Eesti kooliõpilased suitsu väga varases eas. Peame looma ühiskonna kõigis gruppides arusaama, et tubakal on tervistkahjustav toime ning iga täiskasvanu, kes avalikult suitsetab, näitab noorele halba eeskuju,“ ütles tervise- ja tööminister Urmas Kruuse. „Tubakatootega sarnaselt kasutatavate asendustoodete tarvitamine loob alaealistele ühiskonnas vale käitumisnormi, et suits on okei. Selle hoiaku muutmist toetab ka pühapäeval kehtima hakkav tubakaseaduse muudatus,“ lisas Kruuse.

Edaspidi ei tohi alaealistele müüa ja nad ka tarvitada tubakatoodetega seonduvaid tooteid nagu näiteks e-sigaretid või taimsed suitsetatavad tooted. Samuti keelatakse noortel omada tubakatarvitamiseks mõeldud tooteid nagu piibud, vesipiibud ning muud piibu- ja sigaretitarvikud. Lisaks ei lubata alaealistel viibida suitsuruumis ja suitsetamisalal.

Samuti keelatakse kõikide suitsuvabade tubakatoodete käitlemine. Enne 2015. aasta 1. maid tarbimisse lubatud närimistubaka jae- ja hulgimüüki võib teostada kuni 2015. aasta 31. detsembrini. Kehtestatakse ka käitlemiseks keelatud suitsuvabade tubakatoodetele koguselised piirangud, mida inimene võib isiklikuks tarbeks oma pagasis Eestisse toimetada. Muudatusega keelatakse ära veel ka suitsuvaba tubakatoote toimetamine Eestisse posti või mõnel muul viisil.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara