H&Mil Eestis peadpööritav kasv

Rootsi päritolu riiete jaemüüja H&M teatas enda esimese kvartali majandusaruandes, et Baltikumis tegi müük ülikiire kasvu.

Eestis kasvas esimeses kvartalis müük võrreldes eelmise aasta sama ajaga 41 miljonilt Rootsi kroonilt 64 miljoni kroonini. Eurodesse ümber arvestatuna, kasvas müük 49 protsenti. Eesti müügi kasv oli peadpööritav, aga see jäi siiski alla Lätile ja Leedule, kus müük kasvas vastavalt 81 protsenti ja 123 protsenti. 

Esimese kvartali lõpus oli H&Mil Eestis 6 poodi, Lätis samuti 6 poodi ning Leedus 7 poodi. H&Mi majandusaasta esimene kvartal oli 1. detsembrist kuni 28. veebruarini.

Baltika jaemüük langes detsembris Eestis  8%, kuid kasvas Lätis 5% ning Leedus 2%. Jaanuaris vähenes jaemüük Eestis 2%, Leedus 5%, kuid Lätis kasvas 5%. Veebruaris kasvas jaemüük Lätis 8%, Eestis 2%, kuid vähenes Leedus 5%.

Apranga jaemüük kasvas detsembris 0,5%, jaanuaris 7,7% (Eestis 25,1%, Leedus 4,6% ning Lätis 7,2%) ning veebruaris 12,9%.

Maailma suuruselt teine riiete jaemüüja Hennes & Mauritz AB teatas esimese kvartali puhaskasumi kasvust, kuid hoiatas, et tugev dollar toob lähikvartalitel suuremad kulud.

„Kuigi tugev dollar mõjutab meie sisseostu kulusid, tahame klientidele alati võimaldada parimaid pakkumisi igal turul,“ ütles H&Mi tegevjuht Karl-Johan Persson majandusaruandes.

H&Mi puhaskasum suurenes esimeses kvartalis võrreldes möödunud aastaga 36 protsenti, 3,61 miljardi Rootsi kroonini (385,5 miljoni euroni). Analüütikud ootasid puhaskasumiks 3,37 miljardit krooni. Käive (arvestatuna koos käibemaksuga) kasvas 46,79 miljardi kroonini. Kui käibemaksu mitte arvestada, kasvas käive 25%, 40,28 miljardi kroonini (4,32 mld euroni).

Osale arutelus

  • Rainer Saad

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara