E-kaubandus kasvatas Omniva käivet

AS Eesti Posti logistikaettevõtte Omniva müügitulu müügitulu kasvas mullu 7%, kasvu peamiseks veduriks olid e-kaubandusega seotud teenused. Kontserni konsolideeritud puhaskasum oli 2014. aastal 1,3 miljonit eurot.

Omniva kontserni tulud olid 2014. aastal kokku 59,9 miljonit eurot. „Äritulude kasvu mõjutas enim logistikateenuste mahtude kasv, kus olulist rolli mängis pakiautomaadi võrgu laienemine Baltikumis ning pakiautomaaditeenuse ja e-kaubanduse mahtude kasv,“ nentis Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas.

2014. aastal laiendas ettevõte oluliselt pakiautomaatide võrgustikku Eestis ja Lätis. Pärast laienemisi on Omnival Balti riikides 189 pakiautomaati, millest 98 asuvad Eestis.  Pakiautomaaditeenuse mahud kasvasid Eestis 38%, Lätis 198% ja Leedus 177%. „Need numbrid näitavad, et ka kliendid on Omniva uudsed lahendused hästi omaks võtnud,“ ütles Kärmas.

Kui kontserni käive tervikuna kasvas mullu ligi 7%, siis logistikateenuste kasv oli koguni 15%. Reklaamiteenuste käive kasvas 11%, perioodikateenuste käive 3%.  Möödunud aastal vahendas Omniva üle 11 miljoni müügi- ja ostuarve. E-arvete osakaal kõikidest vahendatud arvetest kasvas 40 protsendini.

Kirjateenuse mahud seevastu on jätkuvalt langustrendis. Siseriikliku kirjateenuse käive vähenes 2014. aastal 8%. Kärmase sõnul on läbiv trend turul ärisuhtluse liikumine elektroonilistesse kanalitesse. Pisut üllatuslikult kasvasid mullu aga rahvusvahelise kirja mahud, mille taga võib Kärmase hinnangul samuti näha e-kaubanduse mõjusid.

2014. aasta jääb Kärmase sõnul ettevõtte ajaloos märkima seda murdepunkti, kus rahvusvahelised kirjad ja pisipakid moodustasid ettevõtte käibest suurema osa kui riigisisesed saadetised. „Võib öelda, et rahvuslikust postifirmast sai just möödunud aastal rahvusvaheline logistikaettevõte,“ ütles Kärmas.

Välismaalt Eestisse saabuvad pisiesemed peamiselt Hiinast, Suurbritanniast, Soomest, Saksamaalt, Hongkongist ja USAst. Võrreldes 2013. aastaga kasvas mullu näiteks Hiinast saabunud postisaadetiste hulk 70%. Eestist välismaale saatmisel on peamised sihtriigid Soome, Saksamaa, Norra, Rootsi ja USA. Võrreldes 2013. aastaga kasvasid mullu saadetiste mahud kõikidesse riikidesse.

Kontserni konsolideeritud puhaskasum oli 2014. aastal 1,3 miljonit eurot. Kuludest 45% moodustasid tööjõukulud. Võrreldes eelmise aastaga kasvasid tööjõukulud 9%, kasvu taga on eeskätt esmatasanditöötajate palgatõus keskmiselt 8% Eestis. Samuti avaldas olulist mõju kontserni laienemine Baltikumi ning uute töötajate lisandumine tütarettevõtetes.

„2015. aastal prognoosime  nii siseriikliku kui rahvusvahelise e-kaubanduse kasvu, mistõttu arendame edasi logistilisi lahendusi, mis võimaldavad e-kaupmeestel pakkuda tarbijatele mugavaid ja kiireid kaupade kättetoimetamise võimalusi,“ ütles Kärmas.

Märgilise tähendusega ettevõtte jaoks oli uue rahvusvahelise kaubamärgi Omniva kasutuselevõtt 2014. aasta juunis. Uue kaubamärgi kasutuselevõtt on seotud ettevõtte rahvusvahelistumisega ja koduturu laienemisega Eestist Lätti ja Leetu. Omniva kaubamärgi alla koondusid senised logistika- ja e-teenuste kaubamärkide all pakutud teenused nagu Post24 pakiautomaadid, ELS kullerteenus, Kirjakeskus ja eArvekeskus. Eesti Posti kaubamärk jääb teenusekanali kaubamärgina tähistama postkontoreid ja kirjakandjaid ning ettevõtte juriidilist nime Eestis.

AS Eesti Post on rahvusvaheline kontsern, mis pakub posti-, logistika- ja infologistikateenuseid. AS-i Eesti Post kontserni kuuluvad emaettevõttena AS Eesti Post ning tütarettevõtetena AS Maksekeskus, Leedus asuv tütarettevõte UAB Omniva LT ning Lätis asuv SIA Omniva.  2014. aastal maksis AS Eesti Post dividende netosummas 560 tuhat eurot, millele lisandus tulumaks 149 tuhat eurot. 2015. aastal on plaanis maksta dividendideks 1 miljon eurot.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara