Veebruaris jaemüügi kasv kiirenes

ostlemine, prisma, jaekaubandus, shopping
Ostlemine köögiviljaosakonnas

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet. Kui jaanuaris kasvas jaemüük aastases võrdluses 5%, siis veebruaris jaemüügi kasv kiirenes.

2015. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 350,9 miljonit eurot, seega jäi veebruaris kauplustesse 267 eurot elaniku kohta.

Eelmiste kuudega võrreldes kiirenes oluliselt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv. Kui eelneval kolmel kuul (november–jaanuar) kasvas jaemüük neis kauplustes aastases võrdluses stabiilselt 7–8%, siis veebruaris oli kasv 13%. Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvu kiirenemisele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta veebruari väga madal võrdlusbaas.

Enim suurenes veebruaris jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga 41%. Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 20%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 19%).

Toidukaupade kaupluste jaemüük on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Veebruaris suurenes nende kaupluste jaemüük eelmise aasta veebruariga võrreldes 4%.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 6%.

Võrreldes jaanuariga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 416,8 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 84%. 2014. aasta veebruariga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 6%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 6%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara