Altia Eesti AS-i müügitulu kasvas aastaga 15%

Eesti suuruselt teise alkoholitootja Altia Eesti AS-i müügitulu kasvas 2014. aastal ligi 15 protsenti, ulatudes 37,3 miljoni euroni, millelt ettevõte maksis Eestis aktsiisi 17,4 miljonit eurot.

Altia Eesti AS-i omatoodetud jookide müük ulatus ligi 21,3 miljoni euroni ning sisseostetud jookide hulgimüük  ligi 16 miljoni euroni, teatas ettevõte.

„2014. aastal tõi Altia Corporation Eestisse grupi Baltimaade tootmise ja müügi keskuse ning mitmete Põhjamaade turule mõeldud toodete valmistamise. Altia Eesti AS viis ellu 0,9 miljoni eurose investeerimisprogrammi, mille tulemusena lõime töökohti ja kasvatasime ettevõtte toodangumahtu. Eestist ekspordiks minevate toodete valmistamine suurenes 2,6 korda,“ ütles Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets.

Metsa sõnul müüs Altia Eesti AS hüppelise ekspordikasvu tõttu seitse miljonit liitrit alkoholi ehk ligi kolmandiku rohkem kui 2013. aastal, samas kui Eestis jäi müük 3,7 miljoni liitri tasemele. „Tänu efektiivsuse tõstmisele ning ekspordikasvule oli Altia Eesti AS-i puhaskasum 1,6 miljonit eurot. Aktsiisi maksime võrreldes 2013. aastaga 200 000 eurot vähem, kuna aktsiisitõus mõjutab Eestis laekumisi ja teisalt muutuvad tarbijate eelistused madalama aktsiisiga maksustatud alkohoolsete jookide suunas,“ kommenteeris Mets.

Altia Eesti AS oli aktiivne müügis ja turunduses ning ettevõte alustas mullu koostööd mitme uue partneriga: veebruaris Campari grupiga, juulis veinimajaga Trimbach ja detsembris Iiri viskimajaga Teeling.

„Edaspidi on näha Eesti turu kahanemist ning  kasv ja kasum tulevad üha rohkem eksportturgudelt. Tänavuse aasta tähtsamad eesmärgid on Saaremaa vodka kodumaise turuosa kasvatamine, omatoodangu kaubamärkide tuntuse tõstmine, partnerite brändide positsioonide kindlustamine ja turuosa kasvatamine kõikides segmentides,“ märkis Mets.

Soomlased ostavad vähem kaasa

Läinud aasta alguses jõustunud viieprotsendiline aktsiisitõus ei avaldanud Eesti turule olulist mõju, kuid 2015. aasta alguse 15-protsendiline aktsiisitõus soodustas mõningal määral ettevõtte müüki detsembris 2014. Mullu mõjutas Eesti läbimüüki Soome tollis reisijatele kehtestatud rangem kontroll kaasaostetud alkoholi kogustele. Soomlaste alkoholiostud Eestis on viimasel ajal vähenenud, kuid siiski moodustab turistide kaasatoodud alkohol 27 protsenti Soome kange alkoholi ning ligi 18 protsenti veini tarbimisest.

Soome, Rootsi, Norra, Taani, Eesti ja Läti turul tegutseva Altia Corporationi kogukäive ulatus 426,3 miljoni euroni ning ärikasum 17,9 miljoni euroni; kontserni puhaskahjum oli 18,1 miljonit eurot.

Altia Corporationi tütarettevõte Altia Eesti AS on Eesti suuruselt teine alkoholitootja, mille tegevusest moodustab alkohoolsete jookide tootmine 57 ning import ligi 43 protsenti. Ettevõtte omatoodangu ekspordiriigid on Läti, Rootsi, Soome, Taani, Armeenia ja Norra. Ettevõttes oli 2014. aasta lõpu seisuga 85 töötajat.

Altia Eesti tuntuim kaubamärk Eesti turul on Saaremaa Vodka. Ettevõte turustab ka mitmeid tuntud rahvusvahelisi kaubamärke nagu Meukow, Campari, Amarula ja Heering Cherry. Ettevõte esindab Larseni ja Renault’ konjakit, Ibise brändit, Koskenkorva vodkat ning Xanté konjak-likööri, mis on Altia Corporationi tuntuimad kaubamärgid rahvusvahelisel turul. Altia Eesti veiniportfelli juhtivad kaubamärgid on Fresita, Chill Out, Tarapac?, Two Oceans, Masi ja Codorniu.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara