Eesti ostukeskused said endale ühise mobiilse turunduskanali

Tartu idufirma Apwiser OÜ, kes eelmisel aastal tuli välja iBeacon tehnoloogial põhineva Aardejahi kampaaniarakendusega, tõi turule uue mobiilirakenduse, mille eesmärgiks on ostukeskuste ja nende kaupmeeste kampaaniate viimine nutitelefonidesse.

Mitmed kaubanduskeskused üle Eesti on tänaseks projekti proovipaketiga liitunud. Esimeste liitujate seas on Lõunakeskus, Tartu Kaubamaja ja Tasku keskus Tartus, Ülemiste keskus, Norde Centrum, Lasnamäe Centrum Tallinnas ning Põhjakeskus Rakveres.

Keskused liitusid kahekuulise proovipaketiga, et selgitada välja kuidas lahendust kõige paremini kaupmeeste tavapärase turundustegevusega integreerida. Keskuste kaupmeestele on prooviperioodil kampaaniate kuvamine rakenduses tasuta. Rakendus on kättesaadav iPhone ja Android kasutajatele.

Apwiser OÜ tegevjuhi Olle Kaidro sõnul korraldasid ostukeskused mitmeid Aardejahi kampaaniaid, mis tõi palju lisatähelepanu ning saadi hulgaliselt olulist tagasisidet nii kaupmeestelt kui keskustelt. Kuna Aardejahi kampaaniad on ajaliselt piiratud ja keskustele korralduslikult töömahukad, saadi aru, et keskused ja kaupmehed vajavad lisaks iBeacon kampaania tööriistadele ka pidevat mobiilset turunuduskanalit.

Keskuste tagasisidest tulenevalt arendas Apwiser uudse ostukeskuste ülese rakenduse Keskus, mille esimene versioon keskendub asukohas oleva informatsiooni kuvamisele ning annab kasutajale võimaluse vaadata toimuvaid ostukampaaniaid vastavalt linnale või keskusele.

Kaidro sõnul on Keskus mobiilirakendus lihvitud võimalikult lihtsaks ja ühese kasutatavusega ning sellel on konkreetne eesmärk -  keskuse külastaja ostukogemuse paremaks muutmine. "Mobiilirakendus ei vaja kaupmehe kassaga liidestamist, ei töötajate koolitust ega uusi seadmeid, vaid peidab endas ainult lisavõimalusi. Kui praegu valmistavad keskused ja nende kaupmehed oma kampaaniadisainid ette teatud kanaliteks, siis ei ole kaupmehel muud muret, kui see disain saata ka Keskuse äppi ja Keskuse äpp viib selle inimesteni," selgitas Kaidro.

Tulevikus on ettevõttel plaanis muuta kampaaniate info kasutajale personaalsemaks, integreerida rakendusse iBeacon võimalused ning teha ostukampaaniad interaktiivseks.

Oluline on ka see, et ei keskenduta soodustuste kuvamisele, vaid väga suur rõhk on kasutusmugavusel ning kampaania visuaalil, mis võib olla nii ostukampaania kui ka keskuse üritus, mida kuvatakse üle nutitelefoni ekraani. Kasutaja saab kodust lahkumata hõlpsalt oma nutitelefonist vaadata, millised kampaaniad ja üritused ostukeskustes toimuvad.

Lisaks tänu asukohapõhisele teavitusele ja mobiilirakenduse keskusepõhisele ülesehitusele kuvatakse kampaaniad kasutajatele just õigel ajal ja õiges kohas, mis muudab lahenduse potentsiaalselt kordades kasulikumaks, kuid oluliselt odavamaks kui seda on kallid tele- ja raadioreklaamid.

Apwiser OÜ on idufirma, mille põhitegevusalaks on kaubanduslike digilahenduste  valmistamine ja põhieesmärgiks on tehniloogiliste lahenduste abil ostukeskuste külastajate ostukogemuse põnevamaks muutmine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara