Autor: Maarit Eerme • 9. aprill 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Otsemüügimahud suurenesid eelmisel aastal 3%

Eesti Otsemüügi Assosatsiooni (EDSA) liikmeks olevate ettevõtete müük kokku kasvas eelmisel aastal 3%, küündides 32,5 miljoni euro suuruse tulumaksueelse müügini. Otsemüügiga seotud inimeste arv suurenes aga samal ajal 1%, ületades 34 000 inimese piiri.

„Otsemüügiturg kasvas eelmisel aastal jätkusuutlikult. Võttes aga arvesse eelmise kolme aasta kasvumäärad kokku, ületas otsemüügiettevõtete keskmine aastane kasv 9%. See on erinevate jaemüügi müügikanalite seas parimate tulemuste hulgas“,- ütles Balti Otsemüügi Assosatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas.

Zaleckase sõnul ei ole otsemüük oma populaarsust kaotanud. Tegemist on ostlemisviisiga, mille puhul iga klient saab otsemüüjalt/müügikonsultandilt personaalse teenuse ja nõu ning saab osta kvaliteetseid tooteid, atraktiivsust kaotamas.

“2014. aasta aeglasem kasv oli peamiselt tingitud klientide ootuste kõikumisest ning klientide ostuharjumuste muutumisest, mille taga olid võimalikud välised ohud ja geopoliitilised pinged. Tulevikus peaks otsemüügiettevõtete müük sisetarbimise kasvu ja tarbijate sissetulekute suurenemise tõttu kasvama,” lisas Zaleckas.

Balti riikide võrdluses oli kasv kõige suurem Eesti otsemüügiturul, mis kasvas 2014. aastal 3% 32,5 miljoni euro suuruse käibumaksueelse müügini. Leedu turg kasvas 2,5% 40,4 miljoni euro suuruse käibemaksueelse müügini ning Läti turg 2% 29,7 miljoni euro suuruse maksueelse summani. Otsemüügiga seotud inimeste arv kasvas nii Leedus kui Lätis rohkem kui 2%, vastavalt enam kui 50 tuhande ja enam kui 43 tuhande inimeseni. Eestis suurenes otsemüügiga seotud inimeste arv 1% 34 000 inimeseni.

2014. aastal oli Eesti, Läti ja Leedu Otsemüügi Assotsiatsioonide liikmete kogukäive (ilma käibemaksuta) enam kui 102,6 miljonit eurot, otsemüügiga tegeles ligi 127 000 inimest. Enamusele, 85% otsemüügiga tegevatele inimestele on see lisateenistuse allikas ja 80% selles äris tegevatest on naised.

Otsemüük on tarbekaupade ja teenuste turustamine otse tarbijale inimeselt inimesele printsiibil, mis leiab üldjuhul aset tarbija kodus või võõrustaja kodus, tarbija töökohas või muudes paikades, mis ei ole seotud püsivate jaemüügi kohtadega.

Eesti Otsemüügi Assosatsioon on riiklik, vabatahtlik, mittetulunduslik kaubandusühing, mis ühendab juhtivaid tarbijatele otse müüdavaid tooteid ja teenuseid tootvaid ja turustavaid ettevõtteid. 2010. aastast teevad kõik kolm Baltikumi otsemüügi assotsiatsiooni tihedat koostööd ning tegutsevad ühe üksusena. Assosatsiooni liikmete hulgas on ettevõtted, nagu Oriflame, Amway, GNLD International, Herbalife, Lux, Mary Kay, NL International, Morinda ja Zinzino.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757