Telefonimüügi lepingud peavad olema kirjalikud

Tarbijakaitseamet pöörab tarbijate tähelepanu ja tuletab ettevõtjatele meelde, et telefoni teel sõlmitud leping on tarbija jaoks siduv alles siis, kui ta on oma tahet kauplejale kinnitanud kirjalikult.

Telefoni teel pakuvad ettevõtjad tarbijatele näiteks ajalehtede ja muu kirjanduse tellimist, toidulisandeid, keeleõppematerjale jmt.
Kui ettevõtja ja tarbija sõlmivad lepingu telefonitsi, on tarbija telefonikõne käigus võetud kohustustega seotud üksnes juhul, kui ettevõtja on telefonitsi edastatut kinnitanud püsival andmekandjal, näiteks e-posti või kirja teel.

Tarbijal on sedasi võimalik rahulikult mõelda toote või teenuse vajalikkuse üle. Samuti saab tarbija seeläbi lepingu kohta olulise info pärast telefonivestlust ka andmekandjal, mis võimaldab tal temale suunatud teavet säilitada nii, et see on talle igal ajal kättesaadav ja muutmata kujul taasesitatav.

Selliselt on tarbijal võimalik vajadusel sellele tulevikus vaidluse korral tugineda. Samuti on seesugune täiendav kinnituskiri vajalik, et tarbija teaks täpselt, milliste tingimuste ja omadustega asja või teenuse suhtes ta on telefoni teel nõustunud lepingu sõlmima. 

Kui tarbijale ei võimaldata kinnitada telefoni teel kokkulepitut kirjalikult, loetakse tarbijale saadetav kaup tellimata asjaks, mistõttu pole kauplejal õigus nõuda tarbijalt asja või teenuse eest tasu.
Kõike eeltoodut reguleerib ja sätestab võlaõigusseaduse § 542.

Osale arutelus

  • Tuuli Seinberg, raamatupidaja.ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara