Tallinna Kaubamaja Grupi I kvartali käive kasvas 3,2%

Tallinna Kaubamaja Grupi I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu ulatus 123,5 miljoni euroni, see tähendab aastast kasvu 3,2%. Müügitulu suurenes mahult olulisemates tegevusvaldkondandes.

Grupi esimese kolme kuu maksueelne kasum oli võrreldes aasta varasemaga kolm korda suurem ehk 2,7 miljonit eurot.

„2015. aasta esimese kvartali müügitulu järgis kogu Eesti jaeturu rütmi. Juba mitmendat aastat järjest on talveriiete ja -jalatsite müüki takistanud äärmiselt soe talv,“ rääkis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Hoolimata talvekaupade suurematest allahindlustest, on marginaalid tänu paremale kaubandusjuhtimisele ning kaubandustarkvara edukale rakendamisele siiski kosunud,“ lisas Puusepp.

Selveri müügikasvu taga on juba varem tehtud arendusprojektid ning eelmise aasta juunis avatud Astri Selver Narvas. „Positiivne on, et jätkuvalt tihenevas konkurentsiolukorras, kus pidevalt avatakse uusi kauplusi, on kliendid püsinud Selverile lojaalsena. Kindlasti on siin oluline tähtsus ka edukatel turunduskampaaniatel,“ sõnas Raul Puusepp.

„Kaubamajade tulemust mõjutas lumeta talve kõrval ka rekordiliselt väike turistide hulk, kuid negatiivsetest teguritest hoolimata võib müügikasvuga igati rahule jääda,“ rääkis Puusepp. Enim avaldasid ebasoodsad ilmaolud mõju grupi jalatsikauplustele. „Jalatsiturul on lisaks kaupmehi narrinud talveilmale oluliselt tihenenud konkurentsisituatsioon. ABC Kinga suurim, Viru Keskuse kauplus on asukoha muutuse  tõttu endiselt käivitusfaasis. Oleme turusituatsioonist lähtuvalt uuendamas SHU ja ABC Kinga sortimenti ja kaubamärgiportfelli ning muuhulgas paneme senisest enam rõhku teeninduskvaliteedi parandamisele,“ lisas Puusepp.

Käesoleval aastal keskendub Tallinna Kaubamaja Grupi AS e-kaubanduse ning Partnerkaardi tehnoloogialahenduste arendamisele. Sügisel jõuavad lõpule ehitustööd Viimsi kaubandus- ja meelelahutuskeskuses, kus on plaanis avada uus Selveri kauplus. Lisaks jätkub SelveEkspressi teenuse laiendamine.

Selveri supermarketite 2015. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 86,3 miljonit eurot, see on aastataguse perioodiga võrreldes 4,7% suurenenud. Selverite puhaskahjum oli kokku 1,2 miljonit eurot. Kahjum suurenes aastaga 0,1 miljoni euro võrra. Selveri tütarettevõtte Kulinaaria OÜ müügitulu suurenes 2015. aasta I kvartalis aasta varasemaga võrreldes 2,2%. Selveritest sooritati 2015. aasta I kvartalis 8,2 miljonit ostu, see näitaja püsib varasemal tasemel. Selveri kauplusteketti kuulub 2015. aasta I kvartali lõpu seisuga 44 kauplust müügipinnaga 83,9 tuhat m².

Kaubamajade ärisegmendi 2015. aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 21,8 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes on kasv 5,8%. Kaubamajade puhaskahjum oli I kvartalis 1,3 miljonit eurot. Puhaskahjum suurenes aastaga 0,9 miljoni euro võrra.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2015. aasta I kvartali müügitulu oli 1,1 miljonit eurot, 2014. aasta sama perioodiga võrreldes on see 8,9% rohkem. Esimeses kvartalis oli kahjum 0,1 miljonit eurot, mis on 2014. aasta võrreldava perioodi kahjumist 6,4% väiksem.

Grupi autokaubandussegmendi 2015. aasta esimese kvartali müügitulu oli 12,3 miljonit eurot. Müügitulu oli eelmise aasta sama perioodi tulust 0,8% väiksem. Aasta esimesel kolmel kuul müüdi kokku 565 sõidukit. Segmendi 2015. aasta esimese kvartali maksueelne kasum oli 0,5 miljonit eurot, aasta varasemaga võrreldes ligi seitse korda suurem.

Gruppi kuuluvate jalatsikaupluste müügitulu 2015. aasta I kvartalis oli 2,2 miljonit eurot, see on 2014. aasta sama perioodiga võrreldes 34,3% vähem. Samas vähenes 2015. aasta I kvartali kahjum 0,06 miljonit eurot, see on 7,5% väiksem kui 2014. aasta I kvartali kahjum.

Kinnisvara-ärisegmendi 2015. aasta I kvartali kontserniväline müügitulu oli 0,8 miljonit eurot, see on 0,2% enam kui eelmise aasta samal perioodil. Kinnisvarasegmendi 2015. aasta I kvartali maksueelseks puhaskasumiks kujunes 2,1 miljonit eurot, see on samal tasemel eelmise majandusaasta sama perioodi tulemusega.

Tallinna Kaubamaja Grupp ASi  kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Selver Latvia SIA, Kulinaaria OÜ, Viking Security AS, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, Forum Auto SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, AS TKM King ning Rävala Parkla AS. Tallinna Kaubamaja Grupi 2014. aasta käive oli 535 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil. 2014. aastal töötas grupi ettevõtetes keskmiselt 3824 inimest.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara