Virtuaalsed paberid muudavad kaupmeeste elu lihtsamaks

Elektrooniliste dokumentide vahetamine ei tee Edisoft Estonia tegevjuhi Oleg Martõnovi sõnul kaupmeeste elu ainult kergemaks vaid seal on ka muud faktorid: ajaline, rahaline kokkuhoid ja maandatud riskid.

Digidokumentide teenus seisneb sellest, et kõik tehinguga seotud dokumendid liiguvad läbi Edisofti serveri, mis lihtsustab märgatavalt suhteid kaubanduskettide ja tarnijate vahel. „Suured kaubandusketid saavad iga päev tarnijate tellimusi ja arveid. Kui tarnija ei saa dokumente õigeaegselt kätte, jäävad poed kaubast ilma. Meie ülesanne on töödelda kõik need dokumendid, saata adressaadile ja veenduda, et kõik on kätte saadud,“ seletas Edisoft kontserni juhatuse esimees Mihhail Ralkin.

Sama teenust pakub firma Läti, Leedu, Venemaa ja Valgevene kaubanduskettidele. Tänu Edisofti serveritele ei pea dokumente välja printima ja käsitsi ümber trükkima. Teisisõnu toimub suhtlus raamatupidamisprogrammide vahel: ühest programmist läks välja, teise programmi tuli sisse. „Samasugune dokumendivahetus on ka kõikidel teistel ettevõtetel. Arve on lõplik dokument, aga et see oleks õige, seda tuleb võrrelda kõikide eelnevate dokumentidega, st läbida ahel elektroonilisel kujul,“ lisas Ralkin.

Edisoft Estonia tegevjuhi Oleg Martõnovi sõnul ei tee elektrooniliste dokumentide vahetamine ainult kaupmeeste elu kergemaks vaid seal on ka muud faktorid. „Ajaline kokkuhoid: kui kunagi võis minna päevi dokumentide edastamiseks, siis nüüd vaid loetud sekundid; rahaline kokkuhoid: tööjõukulud ja dokumentide paberkandjal edastamisega seotud kulud jäävad ära; maandab riske: viib inimeksimuse faktori miinimumi, andmed arhiveeritakse automaatselt, kiire dokumentide kinnitamise ning edastamise ring,“ loetles Martõnv eeliseid.

„Lähitulevikus uuendame Edisofti platvormi funktsionaalsust, mis tõhustab ja kiirendab dokumentide vahetamist veelgi ning aitab partneritel tõsta konkurentsi ning koostöökindlust turul teiste konkurentide ees,“ ütles Martõnov.

Martõnovi sõnul on Edisofti kontsern absoluutne liider Baltimaades. „Edisofti ja Telema osutatavad teenused võivad tunduda algselt sarnased, kuid Edisoft erineb teistest konkurentidest põhiliselt teenuse kvaliteedi, kliendisõbraliku lähenemise, hinnapoliitika ning ka laia valiku teenuste poolest,“ ütles Edisoft Estonia tegevjuht. Ta lisas, et neil ei ole kliendid vaid on partnerit, sest nad teevad kõik nende rahulolu nimel ning annab vajalikud instrumendid, et saavutada konkurentsieelis.

Ralkini sõnul on Venemaal rohkem dokumendivahetuse pooli ning hetkel teeb Edisoft aktiivset koostööd pankade ja tööstusettevõtetega. „Me areneme väga aktiivselt faktooringuoperatsioonide suunal. St dokumendiringluse ahelasse lülitatakse pangad kui ostu eest tasuv kolmas pool. Venemaal valmistasime faktooringuettevõtete jaoks tõsise platvormi, kavatseme ka edaspidi arendada seda suunda – sisuliselt osutada arvete tasumise teenust.“

Just Venemaa turul sai Edisoft tuule tiibadesse, saavutades parimad käibenumbrid. Järgnevalt Läti, Leedu ja Eesti. Martõnovi sõnul on nad võtnud suuna arendada enda tegevust terves Euroopas, Aasias ja Venemaal. „Arenguruumi on kindlasti kõigis riikides, kuid suurimaks turuks on hetkel Venemaa,“ ütles ta. Praegu töötab firmas umbes 200 inimest viies riigis, klientideks on üle 4500 Vene ja rahvusvahelise ettevõtte. Igal aastal läbib Edisoft platvormi üle 100 miljoni digidokumendi.

Edisofti partneriteks Eestis on suurimad ettevõtted nii era- kui ka avalikus sektoris: kultuuriministeerium, Rimi Eesti Food, Selver, TTÜ, Prisma Peremarket, A.Le Coq jne.

Ralkini sõnul ei ole firma veel Eestis kõiki võimalusi realiseerinud ning alles kavatseb seda teha. Martõnov lisab, et nemad näevad arenguruumi nii Eestis, kui ka Baltimaades, Edisoftil on väga suured ja ambitsioonikad plaanid, mida veel lähemalt ei saa avaldada. „Kindlasti lähiajal tutvustame kõiki uuendusi ja muudatusi nii oma partneritele, kui ka potentsiaalsetele partneritele personaalselt,“ ütles Martõnov. Praegu tegeletakse olemasolevate projektide arendamisega. Ettevõtlusel Eestis on oma plussid: firma on korduvalt teinud edukat koostööd EASiga. Pealegi on Eestis hea IT-riigi maine, mida võib kasutada arenguks Euroopa ja maailma tasandil.

Martõnovi sõnul on raske anda konkreetset ajalist vastust, millal kõik ettevõtted lähevad üle elektroonilistele dokumentidele, kuna kõik riigid ja ettevõtted on erinevad ning lisaks on raske ka töötajaid ümber koolitada ja võtma vastu uusi tehnoloogiaid. „Siiani ei näe kõik veel eeliseid elektroonilise dokumentide vahendamisel, kuid oleme veendunud, et tulevikus on see sama vajalik ja tavaline kui tänapäeval mobiilside kasutamine.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Rahva Raamat otsib HULGIMÜÜGI TURUNDUSJUHTI

Rahva Raamat AS

02. märts 2018

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara