Autor: Maarit Eerme • 23. aprill 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Veebis ostleja sekeldused

Internetis ostlemine muutub aina menukamaks, kuid tekkivaid kaebusi on üha keerulisem lahendada, sest kauba liikumisahel võib olla üllatavalt pikk.

Kümne aastaga on internetikaubandus eestlastele kättesaadavamaks ja soodsamaks muutunud, aga tehingud muutuvad järjest keerulisemaks, ütles Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa. Nii on keskusele esitatud kaebuste arv aina kasvanud.

„Näiteks tuli hiljuti lahendada Eesti tarbija kaebust, kes tellis kaupu Sloveenia e-kauplusest, makstes kaupade eest Itaalias registreeritud äriühingule, misjärel kaup saadeti tarbijale hoopis Hiinast ning probleem tekkis saadetise kinnipidamisel Leedu tollis,“ kirjeldas Vaksmaa.

Kõige rohkem piiriüleseid kaebusi laekubki internetis tehtud ostude pärast. Sagedased kaebuse põhjused on ka reisijate õigused, eelkõige lennureisija õigused ja auto rentimisega seonduv.

Kümne tegevusaasta jooksul on nõustamiskeskusesse pöördunud tarbijate arv enam kui viiekordistunud. Aastas pöördub keskuse poole abi saamiseks täna ligi 1000 tarbijat.

Üle Euroopa on võrgustiku poole pöördujate arv üle 80 000 aastas.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757