Autor: Maarit Eerme • 24. aprill 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Denim Dream: Like’de suur arv Facebookis ei näita veel müügiedu ja vastupidi

Denim Dreami Facebooki haldaja Põldma Kaubanduse turundusjuht Kaidi Laev rääkis, et nad loevad oma postituste Like, mida võiks rohkem olla, kuid vahel on juhtunud ka sedasi, et mõnel postitusel ei ole ühtegi Like'i, kuid müük on olnud suurem kui mõne teise postituse puhul.

Laev rääkis Best-Marketingi Sotsiaalmeedia konverentsil, et neil on väga olulisteks kommunikatsioonikanaliteks nende enda kanalid. „Tänavu tegeleme nende arendamise, sisuloome, visuaalse pildi ühtsustamise ja kliendibaasi suurendamisega,“ rääkis Laev. Ta lisas, et oluline ei ole, kui palju sul erinevaid kanaleid on, vaid tähtis on see, et sa neid ka kõiki hallata suudad. „Kui proovid igal pool olla, siis võib juhtuda, et sind ei ole kusagil.“

Denim Dreami kanaliteks on Facebook, ajakiri Dream, uudiskiri ja moeblogi ning uuteks kanaliteks on Instagram ja YouTube. Kindlasti ka tavakauplused ja e-pood.

Denim Dreami Facebook loodi 2010. aastal ja sihtrühmaks on 80% naised, kellest kõige aktiivsemad on 25-34 aastased. Laev rääkis, et neil on kolm erinevad Facebooki kanalit, üks Eestis, teine Lätis ja kolmas Leedus. „Me toimetame neid kõiki lokaalses keeles, et olla oma potentsiaalsetele ja olemasolevatele klientidele lähedamal. See on keeruline, kuid meie loome Tallinnas sisu ja kohalikud neiud teevad fännilehtedele postitusi,“ rääkis Laev.

„Meie sisu jaguneb kaheks: üldhuvitavaid postitusi moest ning kampaaniaid. Meie jaoks ei ole prioriteet pakkuda iga päev allahindlusi, sest see võib rikkuda esindatavate brändide mainet,“ rääkis ta. Kuid nad teevad aegajalt eripakkumisi, mis on seotud peamiselt e-poega. Laeva sõnul leiab ka nende Facebooki lehelt imagoloogilisi, inimesi kaasavaid, ärile kasulikke postitusi ning mänge.

„Peame väga oluliseks tulemuste mõõtmist. Kasutame Google Analyticsit, et saada teada, mis sõnumid jõudsid inimesteni ja kui paljud tulid edasi kauplustesse,“ ütles Laev. Ta lisas, et kui nende hinnangul on postitus inimestele oluline, siis nad ostavad ka sponsoreeritud postitusi ning pärast mõõdame ka seda, et kuidas inimesed pärast seda käitusid. Laev rääkis, et nad loevad ka Like, mida võiks olla rohkem. „Vahel on juhtunud ka nii, et postitusel ei ole ühtegi Like’i, kuid müük on olnud suurem kui mõni teise postituse puhul.“

Denim Dreami Facebooki suurim sisu ja info allikas on moeajakiri Dream. „Facebooki postitamine on nagu ajakirja toimetamine, et vastata ajale ja teemadele ning kõik need omavahel siduda,“ ütles Laev. Lisas, et nad ammutavad inspiratsiooni maailmakuulsatelt brändidelt, sest ühest mõttest võib tekkita teine idee, mille saame enda kasuks tööle panna.

Laev tõi välja mõningad ebaõnnestumised, mis on neil seoses Facebookiga ette tulnud:

Info jõudmine inimesteni on raskendatud – seda eelkõige Facebookis toimunud muudatused ja infoküllus, mis inimeste timeline’idele jõuavad.Visuaalne pilt – kui varasemalt püüdsime eelarveliselt paremini läbi saada, siis nüüd panustame sellele rohkem, et tekitada huvi ja usaldust.Postitused ei tööta – ei ole kindlat reeglit. Need mis ennem töötasid, ei pruugi enam töötada. Tuleb selgeks teha, miks ei tööta.Mõtleme postitusi tehes ettevõtte tasandil. Tihti lähtutakse vaid ettevõtte ootustest, seejuures mõtlemata, et mida inimesed tegelikult soovivivad, mis neile kasulik oleks ja huvi ärataks.Usaldus – kui annad fännidele lubaduse, siis tuleb see ka ellu viia. On paar korda juhtunud, et oleme unustanud teostada konkreetsel ajal loosimise ning kohe kliendid küsivad, et kus on kingitused.Õigekiri ja õiged hinnad – tootele on läinud mõni vale hind või täheviga, siis see ei jää klientidele märkamata ja sellised postitused saavad teinekord rohkem tähelepanu, kui mõni ilus postitus. Usaldust on võimalik tagasi võita siis, kui tunnistad oma viga ja vabandad, mitte ei kustuta seda postitust ära.

Õnnestumised:

Inimeste kaasamine. Hästi töötavad postitused, kus kasutatakse inimesi.Postitused, mis on inimeste tasandil. Enim „Like“ saanud postitused, mis on oma olemused lihtsad, ise tehtud. Inimesed tunnevad ilusates piltides reklaami ja alateadlikult eiravad neid.Inimesed. Aeg-ajalt kiidame läbi Facebooki ka oma töötajaid, mis puudutab samuti väga paljusid inimesi. Inimesed elavad kaasa teiste õnnestumised ja see on suur rõõm.Lihtsuse võlu. Lihtsad asjad töötavad, mis ei nõua inimeste aega ja on emotsionaalse väärtusega.E-poodProgrammeeritud mängud. Jõuludel oleme korraldanud mängu „Unista, kraabi, võida“, mis haarab väga paljusid inimesi, kuna mängu olemus on lihtne ja tekitab adrenaliini. Selle mängu andsime edasi häid kingiideid, kaasasime meie fänne ja saime tähelepanu.

Praktilised soovitused:

JärjepidevusLoomingulisusAvatud meel ja valmisolek muutusteleTulemuste mõõtmineKogu inspiratsiooniLihtsuses peitub võluMõtle enne kui postitadVisuaalPersonaalne lähenemineRäägi samadest teemadest ka ettevõtte teistes kanalitesPidev areng

Põldma Kaubandusele kuuluvad Denim Dreami, Guessi, Tommy Hilfigeri, Calvin Kleini, Pepe Jeansi, Desiguali, Mustangi jt kaubamärkide kauplused nii Eestis, Lätis kui ka Leedus. Kokku 75 esinduspoodi Baltikumis ning lisaks e-pood. Kaidi

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757