E-kaubanduses kulutatavad summad suurenevad jõudsalt

E-kaubanduse areng on toimunud kaks korda kiiremini kui tavakaubandus ning aastaga on kasvanud Eesti ja välismaal tehtud Eesti kaartidega kaardimaksete summad on kasvanud 18%, rääkis Swedbanki Balti kaardimaksete osakonna juht Raulis Üksvärav.

„Kaubandus on viimastel aastatel väga palju muutunud ning traditsioonilisele kaubandusele keskendumine ei ole võitjate strateegia,“ rääkis Swedbanki Balti kaardimaksete osakonna juht Raulis Üksvärav E-Kaubanduse aastakonverentsil. Ta lisas, et kui sind paari aasta pärast internetis ei ole, siis sind ei eksisteeri, kuna uuringutest on näha, et inimesed tahavad osta teistmoodi. Kauplusi hakatakse üha enam kasutama showroomidena ning kaup ostetakse Euroopa E-kauplusest, kuna seal on odavam.

„E-kaubanduse areng on toimunud kaks korda kiiremini, kui tavakaubanduses ning e-kaubanduses kulutatavad summad suurenevad jõudsalt,“ rääkis Üksvärav. Aastaga on kasvanud Eestis ja välismaal tehtud Eesti kaartidega kaardimaksete summad kasvanud 18%. Möödunud aasta keskmine kogu ostusumma kuus oli 21 miljonit eurot. Eestisse jääb sellest summast ca 10% ja välismaale läheb 90%.

 

 

 

 

Üksvärav ütles, et mida aeg edasi, seda suurem osa online ja kaardimaksetest läheb välismaale. „Möödunud aastal läks välismaale 246 miljonit eurot ning see summa kasvas aastaga 18,5% ning Eesti siseste online maksete käive oli 22 miljonit, mis kasvas aastaga 11%.“. Üksvärav lisas, et meie regiooni trendiks on see, et 90% maksetest on tehtud pangalingi kaudu ning selle osakaal kasvab ka siin kõige kiiremini.

Tema sõnul ilmub erinevaid maksevahendajaid nagu seeni peale vihma, kelles kümnest  1 jääb elama. „See on tore, et alternatiivseid makselahendusi tuleb, kuid Euroopas on 38 minimarketit ning konsolideerimine on alles ees,“ ütles Üksvärav.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara