Jaemüügi kasv märtsis jätkus

stroomi keskus, kaubanduskeskus, jaekaubandus, ost
Kaubanduskeskus

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet.

2015. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 412 miljonit eurot, seega jäi märtsis kauplustesse 314 eurot elaniku kohta.

Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta märtsiga võrreldes 15%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük 2% väiksem kui eelmise aasta märtsis. Enim suurenes märtsis jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus müük kasvas aastaga 42%. Keskmisest enam suurenes ka jaemüük posti või interneti teel (kasv 39%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 34%).

Toidukaupade kaupluste jaemüük on viimastel kuudel näidanud stabiilset kasvu. Sarnaselt jaanuarile ja veebruarile suurenes ka märtsis nende kaupluste jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 4%.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 3%.

Võrreldes veebruariga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 14%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2015. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 483,4 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85%. 2014. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 4%, eelmise kuuga võrreldes 14%.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara