Kauba kohaletoimetamisega kaasnevat on väga palju muutnud pakiautomaatide kasutuselevõtt. Kui vaadata internetipoodides pakutavaid kauba kättesaamise viise, on enamikus neist peale kulleri kohaletoimetamise ja paki postkontorisse toomise võimalik valida ka pakiautomaadi teenuste vahel.
Eesti Telekomi kaubamüügi osakonna juhi Heiko Sõro hinnangul levib tänapäevaste tehnoloogiate juures aina rohkem trend, et kauba tellimisel teenindab klient end paljuski ise. “Sellist varianti eelistab üha enam kliente, kuna see aitab kliendil oma aega just talle sobivalt juhtida,” selgitas Sõro, kes lisas, et isegi kui tulevikus peaks ettevõtte hinnapoliitika transpordi vallas muutuma, soovib ettevõte pakiautomaatide kasutamise hoida kliendi jaoks endiselt tasuta teenusena.
Elioni nime all e-poodi pidava Eesti Telekomi puhul on veebist ostul kõikide kaupade kohaletoimetamine kliendi jaoks tasuta. Sõro sõnul oli sellise otsuse tegemise juures otsustav argument, et nende teenuste kvaliteetseks kasutamiseks on vajalik tarvikute olemasolu. “Kui tegu on teenuse kasutamiseks vajalike seadmetega, siis meie seisukohast võttes võiks olla transport tasuta, et kliendil ei tekiks teenuse kasutamisel tõrkeid,” märkis Sõro.
Tele2 pakub tasuta liitumislepingut ja kõnekaardi stardikomplekti kohaletoimetamist. Firma tootesordimendi juht Risto Taliaru märkis, et kulleritasud lisanduvad saadetistele, mis sisaldavad seadmeid.
“Me ei pea õigeks, et kulleritasu peidetakse seadme hinna sisse, kuna see mõjutab kõigi meie müüdavate seadmete lõpphinda ja esindusest telefoni ostnud kliendid peaksid toote eest rohkem maksma,” ütles ta. Taliaru täpsustas, et hinna arvutamisel on arvesse võetud keskmise saadetise kaalu, nii et erinevate seadmete ostmisel kulleritasu ei muutu.
Loe pikemalt