Euroopa Komisjon käivitas Eestis tarbijaõiguste teavituskampaania 

Euroopa Komisjon kuulutas täna hotellis Swissotel toimunud tarbimiskeskkonna arenguid käsitleval konverentsil „Kuidas tarbijast sai kaup ja milline on tulevik“ välja üle-euroopalise tarbijaõiguste teavituskampaania.

„Euroopa Liidus on tarbijate õigused kaupu ja teenuseid soetades – nii otse kui ka elektroonselt – uue tarbijakaitse direktiiviga senisest paremini kaitstud. Kampaania põhjuseks on uuringutulemused, mis näitavad, et vaid 12 protsenti Euroopa Liidu tarbijatest on teadlikud oma peamistest tarbijaõigustest. Teadmatus oma õigustest takistab enda eest seismast. Headest seadustest üksi on vähe kasu, kui inimesed ei oska neid oma hüvanguks kasutada,“ ütles Euroopa Komisjoni tarbijate ja soolise võrdõiguslikkuse volinik Vera Jourov?.

Euroopa Komisjoni tarbijaõiguste kampaania eesmärk on tõsta eurooplaste teadlikkust tarbijaõigustest. Kampaania toimub 14 Euroopa Liidu liikmesriigis: Kreekas, Hispaanias, Küprosel, Portugalis, Bulgaarias, Lätis, Itaalias, Poolas, Tšehhis, Leedus, Ungaris, Sloveenias, Slovakkias ja Eestis. 

Kampaania keskendub viiele õigusele, mida tarbijad peaksid teadma:

  • õigus defektse kauba tasuta parandamisele või asendamisele;
  • õigus tagastada internetist ostetud kaup 14 päeva jooksul;
  • õigus õiglasele ostu-müügi lepingule;
  • õigus ausale reklaamile;
  • õigus tasuta Euroopa tarbijakeskuste abile juhul, kui tekib probleeme välismaise kauplejaga.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste sõnul on pidev tehnoloogia areng muutnud järjest enam tarbimist, privaatsust ja sellesse suhtumist. „Peaaegu igat inimese liigutust püütakse talletada ja väärtuslikeks andmeteks tõlgendada. Info ülekülluse ajastul on eriti oluline, et tarbijad õpiksid oma õigusi tundma võimalikult noorelt ning oskaksid end kaitsta võimalike ohtude eest,” lisas Sooniste.

Alanud kampaania raames jagatakse teavet ka ettevõtjatele, et nad teaksid tarbijate õigusi ning saaksid vältida kaebusi ning hoida oma klientide usaldust.

Euroopa Komisjoni tarbijaõiguste teavituskampaania toimus esmakordselt 2014. aasta suvel, mil jõustus uus tarbijakaitse direktiiv (rohkem infot IP/14/655). Sellega on tarbijate õigused kogu Euroopa Liidus veelgi paremini kaitstud, mis on eriti tähtis internetist kaupu soetades.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara