Iseteeninduskassad koguvad ühe rohkem populaarsust

Viimasel ajal on avatud väga palju uusi iseteeninduskassasi, kellest viimane oli Tallinna ja Tartu Kaubamaja toidumaailm. Esimese ehituskauplusena avas iseteeninduskassa ka Lasnamäel asuv BAUHAUS.

Tallinna Kaubamaja toidumaailmas on kliendid saanud iseteeninduskassasid kasutada 1,5 nädalat ning Tartu Kaubamaja toidumaailmas napilt nädal. „Praegune tagasiside on olnud väga positiivne ning kliendid on need kassad kenasti vastu võtnud,“ rääkis Kaubamaja juhatuse liige Erkki Laugus. Lisades, et PartnerExpress kassad on eriti populaarsed tipptunni ajal.

Positiivset tagasisidet klientide poolt tunnistab ka BAUHAUS Tallinna Kaubamaja juhataja Priit Jamnes, kes ütles, et iseteeninduskassade kasutuselevõtt on läinud edukalt ja plaanipäraselt. „Klientide tagasiside on positiivne ja üllatavalt meeldiv,“ ütles ta. Jamnes rääkis, et ajastus iseteeninduskassa klientidele tutvustamiseks ja käivitamiseks oli mõeldud just enne kevad-suve hooaja algust, sest sellel perioodil kasvab külastatavate klientide arv kaubamajas kordades.

„Kliendid on leidnud üles iseteeninduse head küljed ja vastukaja on väga positiivne, sest ostuprotsess on kliendi jaoks mugavam, kuna ei pea kaupa mitu korda tõstma, vaid saab kohe komplekteerida ostukoti ja peale maksmist asuda koduteele,“ ütles Harju Tarbijate Ühistu esimees Jaan Marjundi. Tänaseks on kolmes Harju Tarbija Ühistute Konsumis iseteeninduskassad käivitunud.

Marjund rääkis, et iseteenindussüsteemi valik tuli ostusüsteemide ja kliendivoo analüüsist. „Valikus oli samuti automaatkassa ja tunnelskaneeringuga kassad, kuid otsustasime ikka iseteeninduse kasuks.“

Kaubamajal oli lahenduse leidmisel suureks abiks Selveri positiivne kogemus. „Meie süsteemid on väga sarnased ja klientidel võtab uute võimalustega harjumine märgatavalt vähem aega, kui millegi sarnasega on juba kokku puutunud,“ on Laugus kindel.

Iseteeninduskassad on esindatud pea kõigis 19 riigis, kus BAUHAUS tegutseb ning kaubamaja juhataja sõnul sai ehituskaupluses iseteeninduskassa avatud klientide soovist ja ettepanekutest tulenevalt. „Vaheetapiks oleks olnud Expresskassad (ehk kiirkassad), kuid vaadates trende maailma kaubandussektoris, siis olid iseteeninduskassad täna ainuõige lahendus,“ ütles Jamnes.

Tagasilööke pole olnud

Jamnes ütles, et neil ei ole tagaasilööke siiani olnud. „Oleme kogunud klientidelt ettepanekuid ning vajalikku infot, mida kasutame süsteemi edasiarendustes,“ ütles ta. Lisades, et hetkel on see lahendus BAUHAUSle parim.

„Suuri tagasilööke ei ole olnud. Pigem on aktiivne klientide huvi meid väga meeldivalt üllatanud, ning suuresti koormusest tingitud nõrgemad kohad tulid õnneks kohe esimesel päeval välja, mis on tänaseks juba kõrvaldatud,“ rääkis Laugus tagasilöökidest. Kindlasti plaanib Kaubamaja tegeleda ka süsteemi arendustega, et muuta seda klientide jaoks veel mugavamaks.

Laugus kinnitas, et nad on iseteeninduskassa lansseerimisega rahul ning peavad seda igati kordaläinuks. „Projekti on kaasatud üsna palju inimesi ja praeguse tulemuseni oleme jõudnud põhjaliku analüüsi käigus.“ Lauguse sõnul ei näe ta hetkel põhjust mõelda süsteemi lahenduse ümbertegemisele vaid käsikäes klientidega seda täiustada ja parendada.

Marjundi sõnul ei ole neilgi olnud otseseid tagasilööke, kuid erilisi lahendamist vajavaid küsimusi on ikka iga uue projektiga alates seadusandlusest tulenevaga ja külastajate arusaamadega süsteemi eripärast. „Iseteenindus on suunatud kaardimakse lahendusele ja sularahaga makse võtab lihtsalt rohkem ressurssi ja lisatoiminguid. Samuti tekitavad arusaamatusi toodetel olevad mitmed kaubakoodid, millest tuleb õige skännida, et makse sooritamisel ei tekiks vajadust klienditeenindajal sekkuda,“ rääkis Marjund mõningatest iseteeninduskassa eripäradest. Kuid nad püüavad süsteemi edasi arendada ja kliendile seda veel mugavamaks teha.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara