Jaekaupmeestel on fookuses kasumi kasv

Swedbanki korraldatud Eesti kaubandusettevõtete värske uuring näitab, et enam kui pooltel vastajatel on 2015. aastal fookuses kasumi kasv.

Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda märkis, et kuigi fookuses on kasum, siis tegelikult on seda keeruline kasvatada, sest konkurents on väga tihe. "Kindlasti tuleb mõelda, et mis on ettevõtte eelised konkurentide ees ning kuidas tihedas konkurentsis ellu jääda."

Küsitlus näitab, et jaemüüjate kindlustunne on jätkuvalt kõrge. Käibe langust prognoosib vaid 1% vastanutest ning keskmiselt plaanitakse käivet kasvatada 6% eelmise aastaga võrreldes.  Käibekasvu plaanib 74% spetsiaalkaupade müüjaist ja 68% esmatarbekaupade müüjaist. „Ettevõtted tunnevad ennast hästi seoses möödunud hea aastaga,“ lisas Peda.

Uuringu kohasel kavandab 77% ettevõtetest lähema aasta jooksul olulisi investeeringuid. Peda sõnul investeerivad esmatarbekaupade müüjad rohkem füüsilistesse poodidesse - kaupluste sisustusse ja interjööri, samas kui spetsiaalkaupade müüjad investeerivad eelkõige e-kaubanduse arendamisse. 38% ettevõtetest kavatseb tänavu investeerida enam kui möödunud aastal.

46% küsitletud jaemüüjatest omab kauplust kaubanduskeskuses. „Olulisim kriteerium keskuse valikul on asukoht, sealhulgas ka kaupluse asukoht keskuse sees,“ märkis Peda ning tõi välja fakti, et esmatarbekaupade müüjad teevad  keskmiselt ühe ruutmeetri kaubanduspinna kohta kaks korda enam käivet kui spetsiaalkaupade müüjad. Keskmiselt müüsid küsitletud kaupmehed 2014. aastal  ühe kaubanduspinna ruutmeetri kohta kuus tooteid 220 euro eest.

Uuring näitab, et e-kaubandusega tegelevate jaemüüjate osakaal on 2016. aasta alguseks oluliselt tõusmas: praeguselt 40 protsendilt 65-ni. Peda rääkis, et ku möödunud aasta uuringu kohaselt esmatarbekaupade müüjaid e-kaubanduse võimalused veel väga ei paelunud, siis üsna lühikese ajaga on toimunud plaanides pööre. "Kuna esmatarbekaupade müüjad alles alustavad e-kaubandusega, siis nende investeeringud IT-lahendustesse ja kauba kohaletoimetamise süsteemi arendamisesse on väga suured."

„Samas jäävad e-poodide prognoositavad käibed võrreldes tavapoodide käivetega veel üsna väikesteks – oodatakse, et e-kaubanduse käive moodustab 2015. aastal jaekaupmeeste kogukäibest keskmiselt 2,1 protsenti,“ ütles Peda.

Swedbank uuris tänavu aprillis 146 kaubandusettevõtte hinnanguid. Küsitletud ettevõtete kogukäive moodustab 50% sektori käibest.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara