Autor: Hele-Maria Taimla • 25. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Inspireeriv vaateaken meelitab kliendi poodi

Vaateaken peab klienti inspireerima, nii et tekiks huvi sisse astuda. Kui klient on juba poes, tasub talle pakkuda meelelahutuslikke tegevusi ja võimalust puhata, et mängulisusega kliendi huvi üleval hoida.

Kaubamaja väljapanekujuhi Piret Vapajeva sõnul loob vaateaken poele näo – see peaks inimesi inspireerima. Kaubamajas on see mõte vilja kandnud, näiteks leidub mehi, kes ostavad ära vaateaknalt terve komplekti. “Pintsak, särk, lips, kingad jms – kõik läheb kaubaks, kuigi tegelikku vajadust kõige järele ei pruugi olla”. Naistes tekitab õnnestunud vaateaken Vapajeva hinnangul vau-efekti.

Vaateakna kokkupanekul on Vapajeva sõnul oluline läbi mõelda, mis hinnaskaalat seal kuvatakse. Vaateakna toodete läbimüük suureneb, nii et reguleerida tuleb ka toote kättesaadavust. Kaubamaja ei pane hooaja põhitooteid kohe täies mahus poodi välja, sest muidu võib juhtuda, et hooaja keskel on need juba läbi müüdud.

Kui tänu uudishimule on inimene poodi sisenenud, tasub talle seal pakkuda tegevusi ja võimalust puhata. Tendents liigub puhke- ja söögikohtade loomise poole. Need tulevad küll müügipinna arvel, ent kliendi mugav ja vaba enesetunne on oluline. “Mulle tundub, et minnakse avaruse ja emotsiooni, mitte ratsionaalsuse poole. Inimestele antakse rohkem võimalusi impulsiivselt käituda,” kirjeldas Viewmarki visuaalturundaja Anne Kanter. Ühtlasi on tähtis lasta tooteid katsetada. “Mitte nii, et ära astu, ära puutu, vaid sõnum muutub lahkemaks, positiivsemaks – katsu ja mängi,” sõnas Kanter.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757