Maxima: klient ei maksa toote eest üle

2015. aasta reaalsus on see, et klient keeldub toote eest üle maksmast ning orienteerub kaupluses hinnasiltide järgi, rääkis Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe.

Lehtmäe sõnul ei ole kampaaniatoodete müügi osakaal langenud. Kollane hinnasilt tootel aitab märgatavalt läbimüüki tõsta. Näiteks Hollandi Leibjuust 500g viilutatud. Enne kampaaniat oli müük 254 tk, kampaanias 27 254 tk.

"Umbes 20% inimestest teavad hindu peast, vähemalt nad ise väidavad sedasi," rääkis Lehtmäe Müügiedenduse seminaril. Ta usub, et nad teavad vähemalt TOP toodete hindu, kuid mitte kõikide omasid. „2015. aasta reaalsus on see, et klient keeldub toote eest üle maksmast. Et kui kliendi lemmik brändi kampaanias ei ole, siis vaadatakse alternatiivi, mis on kampaanias ehk kliendid orienteeruvad kaupluses hinnasiltide järgi,“ ütles ta.

„Eesti keskmine sissetulek ei ole nii suur, et Eesti elanike hinnatundlikus hakkaks vähenema,“ rääkis Lehtmäe. Lisades, et seega otsivad tarbijad ikka ja alati soodsamaid hindu.

Tema sõnul on 2015. aastal läinud hinnakampaaniad aina hullemaks, kuid nendest võidab eelkõige klient. „See, et me ainult hinnaga võitleme, ei saa öelda. Oleme hakanud mõtlema ka selle peale, et miks peaks tarbija meie juurde tulema, sest kõikidel jaekettidel on ühtemoodi hinnakommunikatsioon.“ 

Maxima on viimased 2 aastat tegelenud sellega, et mõelda ümber enda väärtushinnangud, sõnastanud enda kaubamärgi lubadused. „Oleme enda kaubamärgi lubaduse sõnastanud eelkõige kliendi seisukohalt, kus soovime talle pakkuda mugavat ostukogemust ja lemmiktooteid ning ta ei pea oma ostukorvi eest üle maksma.“

Lehtmäe sõnul ei kao hinnakommunikatsioon – iganädalased kliendilehed ning samuti ka nende sortimendikataloogid, kus näitame, mis on erilist ja millised on uudistooted.

„Meie kliendileht jõuab iga nädal 700 000 inimese postkasti ning sinna on võimalik osta ka reklaami, samuti on võimalik tuua meile erinevaid tootenäidiseid, mida saame klientidele jagada koos ostutšekiga.“ Maximas sooritatakse aastas üle 50 miljoni ostu ning kauplusi on 32 linnas.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara