Eesti tarbija eelistab kodumaiseid e-poode

Eesti E-Kaubanduse Liidu läbiviidud tarbijauuringu kohaselt kasutavad Eesti tarbijad hoogsalt e-kaubandust ja 56% vastajatest on ostnud tooteid või teenuseid enam just kodumaistest e-poodidest. 

Tervelt 69% kõigist uuringus osalejatest on viimase kuu aja jooksul sooritanud ostu interneti vahendusel, 58% ostab internetist kord kuus või sagedamini.

 

Meeste ja naiste tarbimissagedus e-poodidest ostmisel on sarnane. Tarbimissagedus väheneb koos vanusega ja tõuseb koos haridustaseme ja sissetulekuga. Suurim oli viimasel kuul ostjate osakaal 25-34 aastaste vastajate seas.

Kui varasemalt on füüsiliste toodete puhul peetud oluliseks proovimisvõimalust, siis täna on soodsamad hinnad, aja kokkuhoid ja riigipiirideta kaubavalik olulisemaks kaalukeeleks. 45% vastajatest on viimase aasta jooksul ostnud internetist pileteid (teater, kino, kontsert jms), 43% naisteriideid ja 37% jalatseid. Kõige väiksem ostjate osakaal on filmidel (10% vastajatest), toidukaupadel (9%) ja ravimitel (8%). Toidukaupade ja ravimite osas on nõudlus kindlasti kinni ka pakkumises, kuna e-poode antud sektorites on täna Eestis vähe.

Eesti e-poed on tarbijate seas hinnas, nii on 56% uuringule vastajatest tooteid või teenuseid enam ostnud just kodumaistest e-poodidest, 23% teistest Euroopa Liidu e-poodidest ja 20% mujalt maailmast. Piiriülene e-kaubandus on populaarsem kõrgema haridustaseme ja sissetulekuga vastajate seas.

Tarbijad pidasid üldiselt usaldusväärsemaks kodumaiseid e-poode, suurim oli vastajate osakaal naiste ja igakuise netosissetulekuga kuni 1500€ vastajate seas. Enam kui 1500€ teenivad vastajad pidasid üldiselt usaldusväärsemaks välismaiseid e-poode.

 

E-Kaubanduse Liidu poolt väljastatavat usaldusmärgist "Turvaline ostukoht" on e-poodides märganud 39% vastajatest, kellest 61% pidas märgisega e-poode teistest usaldusväärsemaks. Aktiivsemad ostlejad on märgisest teadlikumad.

 

 

Eesti tarbija on e-kaubanduse osas optimistlik – 71% praegustest e-kaubanduse kasutajatest kavatseb kindlasti e-poodidest osta ka edaspidi ning 77% leiab, et internetist ostmine lähiaastal suureneb.

Uuringu eesmärk oli kaardistada e-kaubanduse tarbimisharjumused Eestis ja koguda informatsiooni klientide eelistuste kohta e-poodidest ostmisel. Veebiküsitlusele vastas kokku 1041 inimest perioodil veebruar-märts 2015.

Osale arutelus

  • Signe Kõiv

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara