Kaubad odavnesid, teenused kallinesid

ostlemine, shopping, kaubanduskeskus
Ostlemine

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2015. aasta mais võrreldes aprilliga 0,2% ja võrreldes eelmise aasta maiga 0,1%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2014. aasta maiga võrreldes 0,4% odavamad ja teenused 0,8% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad jäid eelmise aasta maiga võrreldes samale tasemele ja mittereguleeritavad hinnad tõusid 0,1%.

2014. aasta maiga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim mootorikütus, mis tänavu oli 8,1% odavam. Suurem mõju indeksile oli veel alkohoolsetel jookidel, mis on aastaga kallinenud 5,4%. Eelmise aasta maiga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud kuivatatud puuvili ja pähklid (33%) ning kohv (19%), odavnenud aga kartul (25%) ja suhkur (24%).

Maiga lõppes eelmise aasta juunis alanud 11-kuuline perioodi, mil tarbijahinnaindeksi aastamuutus jäi alla nulli. Viimati oli tarbijahinnaindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama kuuga nullist suurem eelmise aasta mais, mil see oli samuti 0,1%.

Aprilliga võrreldes oli mais tarbijahinnaindeksi suurim mõjutaja eluase, kus kodudesse jõudnud elekter kallines 1,7% ja üür 3,6%. Suuremat mõju indeksile avaldas veel 2,1% kallinenud mootorikütus, 0,5% odavnenud toit ja mittealkohoolsed joogid ning soodushindade toel 1,4% odavnenud alkohoolsed joogid. Enim tõusis kuuga kütteõli hind, mis uute aktsiisimäärade rakendumise tõttu kallines 47%.

 

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara