Autor: Maarit Eerme • 8. juuni 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viis tehnoloogiat, mis ajendasid Walmarti uuendustele

Walmarti aktsionäride nädala raames vaadati, et kuidas on Walmart kliendi vaatenurgast lähtuvalt võtnud kasutusele tehnoloogilisi uuendusi, kirjutab igd.com.

1. Responsiivne disain

Walmart on investeerinud responsiivse disaini tehnoloogiasse, mis võimaldab nende veebilehte kasutada paindlikult. Ostjad kasutavad sisseostude tegemiseks kombineeritud seadmeid. Tellimust alustatakse tavaliselt nutitelefonist ja sealt edasi liigutakse edasi  tahvel- või sülearvutisse. Arendades seadme agnostilist disaini on jaekaupmees suutnud luua kliendile sujuva kasutajakogemuse. See tehnoloogia on hetkel rakendatud walmart.com lehel ning fokusees on maksmise protsess.

2. Mobiilne check-in

Selle tehnoloogia arendati selleks, et inimesed saaksid enda veebist tehtud tellimused kokku korjata Sam’s Clubist. Klubis kaubal järelkäimine oli liikmete seas väga populaarne, nimelt käib kaubal ise järgi 50% klientidest. Varakult tehti kindlaks, et mis on see aeg, kui tullakse tellimustele järgi. Selle tarbeks loodi mobiilne check-in süsteem, mis annab klubidele märku, kuna klient plaanib enda kaubale järgi tulla. Samuti on seal ka süsteem, mis tuletab kliendile meelde, et neil on tellimus, millele on tarvis järgi minna.

3. Automaatsed kliki ja tule järgi punktid

Keskendudes kliendikogemusele, siis Asda-Walmart investeerib Inglismaal 24/7 mugavatesse täisautomaatsesse lahendusse, et kiirendada kliendi kauba järeltulemuse protsessi. Kliendid saavad endale QR koodi, kui kaup jõuab automaatväljastuspunktidesse. Sealt saab klient enda kauba kätte vähem, kui 60 sekundiga. Temperatuuri kontrolliga väljastuspunktid suudavad nädalas töödelda 1000 tellimust. Esimesed sellised väljastuspunkt avatakse bensiinijaama lähedal.

4. Interaktiivsed kaupluse kaardid

Pärast pilootprojekti, möödunud aasta oktoobris, võeti 10 kaupluses kasutusele interaktiivsed kaupluse kaardid. Nende kaudu on võimalik otsida kaupluses konkreetseid tooteid. Kui klient vaatab veebikaupluses konkreetset toodet, siis rakendus näitab ära, kus see toode kaupluses asub. Rakenduse eesmärk on teha klientide elu lihtsamaks, et aidata neil leida tooteid nii veebist kui kauplusest.

5. Andmete kohvik

Suurbritannia Walmarti külastab nädalas 245 miljonit klienti ja nende maha jäetud andmete põhjal saab ettevõte teha olulisi otsuseid, mis puudutavad näiteks toodete hindu ja uute toodete arendamist. Andmete kohvik suudab lühikese aja vältel andmeid kiiresti analüüsida. See kohvik aitab juhtida innovatsiooni, tehes rohkematele inimestele juurdepääs suuremale hulgale andmetele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757