Autor: Maarit Eerme • 17. juuni 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Enamik kauplejaid plaanib e-poodi, kuid laienema ei kiirustata

Äripäeva teemaveeb kaubandus.ee uuris jaemüüjatelt ning hulgikauplejalt, milliseks kujuneb lähiajal Eesti kaubandus.

Kaubamärke Reserved, Mohito, House, Cropp ja Sinsay esindav LPP Retail Estonia juht Tarmo Põiklik kinnitas, et neil on Eesti e-kauplus plaanis avada lähemas tulevikus. "Sellised otsused tulevad LPP peakontorist Poolas. Ettevõte on suur ja arendusi tehakse riikide kaupa nimekirja alusel. Eesti asub nimekirjas mingisugusel kohal ja kui arendusega jõutakse meieni, siis tuleb ka meile e-kauplus,” ütles Põiklik. Ta lisas, et lähitulevikuks võib nimetada ehk aastast perioodi.

Uue keskuse suhtes ootaval seisukohal

Põiklik kinnitas, et nad otsivad alati sobivaid laienemisvõimalusi. “Praegu on tulnud teateid, et uusi keskusi tehakse, kuid müürid ei ole veel kerkima hakanud, seega oleme ootaval seisukohal.”

“Sportland tuli füüsiliste kauplustega turule viimasena, 2000. aastal, kui kõik konkurendid olid juba olemas. Meie eesmärk oli olla parim ja innovaatilisem, kliendikesksem, inspireerivam spordikauplus,” ütles Spordland International Grupi juhatuse liige Are Altraja.

Ta lisas, et neil on e-kaupluse plaan olemas küll, kuid ta ei täpsustanud, millal see võiks teoks saada.

Altraja näeb Eesti e-kauplustel väga suurt potentsiaali, et läbi lüüa kohalikul ja lähiturgudel. “Oluline on oma klientuuri tundmine, haldamine ja arendamine vastavatel turgudel,” rääkis Altraja.

Ta märkis, et tavakaubanduse olemasolu ning piisav laovaru toodetest oleksid sellise kaubandusvormi edu kiirendavad ja võimendavad tegurid.

E-kaubandus veel keskusi ei mõjuta

Tartu Tarbijate Kooperatiivi juhi Tarmo Pungeri sõnul e-kaubanduse areng praegu veel oluliselt kaupluste-kaubanduskeskuste laienemist ei mõjuta. “Küll aga kasvab pidevalt keskuste kui vaba aja veetmisele suunatud teenuste pakkuja roll,” ütles ta.

Punger on nõus väitega, et jaekaupmehed ei arenda oma kaubanduspinda praegu nii suure hooga kui varem, vaid suuremad turuosalised on võtnud sisse positsiooni, otsides uusi kohti vaid nõrgemalt esindatud piirkondades või uuenduste tarvis. Tema sõnul tundub, et ainult Maximal on kohati kiire.

“Meie asukohas ja kontseptsiooni juures pole rentnikke vaja meelitada. Küll aga kulus vaeva, selgitamaks, et Tartu on oluline linn ja Eestis pole süvenevaid majanduspoliitilisi riske,” selgitas Punger vana Tartu Kaubamaja asukohta ehitatava keskusesse rentnike leidmist. Ehk nad seadsid fookuse Lõuna-Eestisse uute valikute toomisele ja valdavas enamuses see neil on ka õnnestunud.

Keskusesse tulevad kiirmoemoekett H&M, Hispaania rõivakett Zara, Baltimaade suurim jalatsite jaemüüja Danija ja Itaalia köögi toite pakkuv restoranikett Vapiano.

Veeb toetab turundust

Hulgikaupleja Svensky Kaubanduse müügidirektori Kaimo Salumetsa sõnul on suur osa infost ja selle vahetusest kolinud internetti – e-arved, e-tellimused jne. Seega on ka nemad selles äris kohal. “Hulgikaupmehena soovime loomulikult, et koostööpartnerid oleksid meie toodetele esmaseks väljundiks ja meil endal ei ole praegu konkreetset plaani hakata kaupa müüma lõpptarbijale,” ütles Salumets.

Ta lisas, et nad ei välista teisi kanaleid toodete turundamiseks. “Seni oleme näiteks kupongikaupmeeste ja muude portaalide teenuseid kasutanud pigem osalise turunduskanalina,” rääkis Salumets hulgikaupmeeste võimalustest müüa internetis.

14. oktoobril astuvad Kaubanduse Aastakongressil Eesti kaupmeeste vestlusringis üles Tartu Tarbijate Kooperatiivi juhatuse esimees Tarmo Punger, LPP Retail Estonia juht Tarmo Põiklik, Sportland International Grupi juhatuse liiga Are Altraja ja Svensky Kaubanduse müügidirektor Kaimo Salumets. Vestlusringis tuleb juttu Eesti kaubanduse lähiaja arengusuunad.

Omniva toob Hiina internetikaubanduse hiidettevõte Alibaba juhi Jack Ma konsutandi Porter Erismani 14. oktoobril Kaubanduse Aastakongressile esinema. Erisman räägib sellest, kuidas Alibabast sai maailma üks suuremaid kaubandusettevõtteid. Lisaks näidatakse õhtul kinos Eestis esimest korda filmi Alibaba eduloost.

Vaata Kaubanduse Aastakongressi kavast, millest veel kongressil räägitakse ning registreeru kohe, sest soodushind 219 eurot (km-ga 262,80)  kehtib kuni 4. augustini.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757