Muudatused alkoholi jaekaubanduse nõuetes

1. juulil 2015 jõustuvad lisaks alkoholiseaduse muudatustele ka mõned muudatused Tallinna Linnavolikogu 18. septembri 2008 määruses nr 30 „Alkohoolse joogi jaemüügi ja alkoholi reklaami kitsendused”.

Kehtima hakkab nõue, et kangeid alkohoolseid jooke võib müüa kauplustes, mille üldpind on vähemalt 150 ruutmeetrit senise 75 ruutmeetri asemel. Kange alkohoolne jook on etanoolisisaldusega üle 22 mahuprotsendi. Kaupluse üldpind on kaupluse kasutuses olev kogu pind ehk müügisaali, lao-, personali- ja abiruumide pind kokku. Kaupluse poolt kasutatavad mitteeluruumid peavad asuma samal aadressil ning olema omavahel ühendatud nii, et neid kasutatakse reaalselt kaupluse tegevuseks. Ei ole aktsepteeritav, et üldpinna hulka arvatakse näiteks kõrvalmajas asuv keldriruum vms. Üldpinna suurust on võimalik tõendada üürilepingu, müügilepingu ning hoone ruumide plaaniga, millest nähtub kaupluse kasutuses olevate mitteeluruumide kogupind.

Määrusega kehtestatakse, et mistahes alkohoolse joogi müük kauplustes, mille sissepääs asub vähem kui 50 meetri kaugusel põhikooli, gümnaasiumi või kutseõppeasutuse peasissepääsust, ei ole lubatud.

Tankla kaupluses või tankla lähedal asuvast kaupluses ei saa müüa kangeid alkohoolseid jooke, kui kaupluse sissepääs asub vähem kui 15 meetri kaugusel lähimast tankurist.

Ühtlasi tuletatakse meelde, et juba selle aasta algusest jõustus nõue, et spordiüritustel on alkohoolse joogi jaemüük lubatud üksnes eraldi piiratud alal asuvas müügikohas ning seal ei ole lubatud müüa muud kaupa. Juba varem kehtis nõue, et väljaspool siseruume toimuval avalikul üritusel ja spordiüritusel võib müüa ainult lahjasid ja vähese etanoolisisaldusega jooke. Kangete, st üle 22-mahuprotsendilise etanoolisisaldusega jookide müük ei ole seal lubatud.

Kehtima jäävad ka senised kitsendused, millest olulisem on nõue, et välikohvikutes ja -terrassidel saab alkohoolseid jooke serveerida ainult sama toitlustusettevõtte siseruumist ehk välja ei või paigaldada õllekraane või laudasid pakutavate jookidega. Suletud tarbijapakendis alkohoolset jooki ei tohi toitlustus- või majutusettevõttest väljaviimiseks kaasa müüa.

Kirjeldatud muudatused on vastu võetud juba eelmise aasta novembri lõpus eesmärgiga linnavolikogule antud võimaluste piires korrastada Tallinna üleküllastatud alkoholi jaekaubandusturgu. Kui mõnel ettevõtjal on kahtlusi, kas tema kauplus tegutseb arvestades linnavolikogu poolt kehtestud nõudeid, siis võib alati pöörduda selgituse saamiseks Tallinna Ettevõtlusameti hinna ja tarbijakaitse osakonna poole aadressil kaubandus@tallinnlv.ee.

Kauplused ja toitlustusärid peavad asuma ruumides, mille kasutusotstarve vastab majandus- ja taristuministri 2. juuni 2015 määrusega nr 51 kinnitatud „Ehitise kasutamise otstarvete loetelule”.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara