Euroopa e-kaubanduse oli eelmisel aastal edukas!

Euroopa B2C (ettevõtja ja tarbija vaheline) e-kaubandus oli 2014. aastal edukas. Kuigi e-kaubanduse käibe kasvumäär vähenes mõnevõrra, väljendus see siiski kahekohalistes arvudes.

Kokku kasvas Euroopa B2C e-kaubanduse müük üle 14%, ulatudes 423,8 miljardi euroni. Euroopa Liidu 28 liikmesriigi B2C e-kaubanduse kasvunäitajad olid sarnased, jõudes kokku 368,7 miljardi euroni.

Need näitajad on võetud uuest 2015. aasta Euroopa B2C e-kaubanduse aruandest, mis on ühtlasi 2015. aasta Euroopa aruannetest esimene. Euroopa e-kaubanduse statistika kogutakse kokku paljude riikide e-kaubanduse liitude abiga ning koostöös turu- ja sotsiaaluuringute ettevõttega GfK. Peale selle toetab aruande koostamist ka makseteenuse osutaja GlobalCollect ja e-raha teenuse osutaja Ingenico.

„Tore on näha, et Euroopa B2C e-kaubandusel läheb nii hästi. Globaalsel tasandil oli Euroopa turg eelmisel aastal teisel kohal, jäädes alla vaid Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnale, mille edukuse taga on lai Hiina e-kaubanduse turg. Eeldatavasti kasvab Euroopa turg järgmisel aastal samuti kahekohaliste näitajate võrra. Meie prognoosi järgi kasvab Euroopa B2C e-kaubanduse müük 12,5% võrra ja jõuab 2015. aastal 477 miljardi euroni. Sellega suurendab Euroopa oma edu kolmandal kohal oleva Põhja-Ameerika ees,” rääkis Euroopa e-kaubanduse täitevkomitee esimees Wijnand Jongen.

E-kaubanduse tähtsuse pidev kasv Euroopa majanduses

Kuigi e-kaubandus kasvab Euroopas jõudsalt, on Euroopa üldine majandus alles taastumas. Seda tõendab ka tõsiasi, et Euroopa SKP tõusis vaid 1,6%, jõudes 17,3 triljonini. Euroopa Liidu 28 liikmesriigi kasvumäär oli 1,4%-ga veelgi madalam.

E-kaubanduse osakaal Euroopa SKP-s kasvab üha enam. Kui 2009. aastal oli eSKP 1,27%, siis 2014. aastal see peaaegu kahekordistus ja oli 2,45%. Eeldatavasti kasvab e-kaubanduse osakaal järgmistel aastatel veelgi ja ilmselt tõuseb Euroopa eSKP 2020. aastaks umbes 6%-ni.

Teised e-kaubanduse osakaalu suurenemise näitajad Euroopa majanduses on B2C kodulehtede arv ja 2014. aastal saadetud pakkide kogus. Võrreldes eelneva aastaga kasvasid mõlemad näitajad märkimisväärselt. Kui 2013. aastal oli kodulehti umbes 650 000 ja Euroopa piires saadeti 3,7 miljardit pakki, siis meie hinnangul oli 2014. aastal umbes 715 000 B2C kodulehte ja pakke saadeti 4,0 miljardit.

Otseselt ja kaudselt loodud töökohtade arv Euroopa B2C e-kaubanduses on hinnanguliselt peaaegu 2,5 miljonit. See arv kahtlemata suureneb, arvestades Interneti tähtsuse tõusu Euroopa ühiskonnas ja (B2C) e-kaubanduse prognoositud kasvu.

Ühendkuningriik jääb suurimaks B2C e-kaubanduse turuks

Nagu ka 2013. aastal, oli Ühendkuningriik 2014. aastal Euroopa tähtsaim B2C e-kaubanduse turg. B2C e-kaubanduse käive kasvas 14,7% ja jõudis 127,1 miljardi euroni. Selle kasvuga suurendas Ühendkuningriik oma edu lähimate konkurentide Saksamaa (+12,3%, 71,2 miljardit eurot) ja Prantsusmaa (+11,2%, 56,8 miljardit eurot) ees.

Pole üllatav, et Lääne-Euroopa – regioon, mis hõlmab selles aruandes nii Ühendkuningriiki kui ka Prantsusmaad – on ülekaalukalt e-kaubanduse müügi suurim regioon. Lääne-Euroopa B2C e-kaubanduse müük ulatus eelmisel aastal 208,1 miljardi euroni, moodustades peaaegu poole tervest Euroopa B2C käibest. Kesk-Euroopas paiknev Saksamaa oli 106,5 miljardi eurose käibe ja pisut rohkem kui 25% turuosaga suuruselt teine B2C e-kaubanduse piirkond.

B2C e-kaubanduse müük kasvas kõige rohkem Kesk- ja Ida-Euroopas, eelkõige Venemaal. 2014. aastal saavutas see Ida-Euroopa hiiglane koguni 25,4% kasvu, mille tulemusena oli B2C e-kaubanduse käive 18,8 miljardit eurot. Selline kasv ja neljas koht Euroopa e-kaubanduses näitavad selgelt, et Venemaa on e-kaubanduses arvestatav jõud.

Rohkemate e-kaubanduse faktide ja statistika uurimiseks saab alla laadida 2015. aasta Euroopa B2C e-kaubanduse aruande lühendatud versioon ja tasuta infograafika.

Allikas: Ecommerce Europe

Osale arutelus

  • Signe Kõiv

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara